Vietä pop up -juhannushäät ihanassa Turkansaaren kirkossa

Mukaan tarvitset vain heilan <3  ja esteettömyystodistuksen!
Kuvassa piirretty puu, jossa on kaksi lintua.

Juhannushäät tulevat taas! Vietä tunnelmalliset ja helpot juhannushäät ihanassa Turkansaaren kirkossa!

Turkansaaren Juhannuksessa järjestetään Pop up -juhannushäät juhannusaattona 23.6. Hääparit vihitään Turkansaaren tunnelmallisessa kirkossa kello 18–21.

Pappi vihkii parit vihitään saapumisjärjestyksessä. Pop up -häissä voi myös uudistaa vihkivalansa tai pyytää siunausta jo solmitulle avioliitolle. Vihkipari voi kutsua Turkansaareen läheisiään todistamaan juhlahetkeä, mutta tarvittavat kaksi todistajaa löytyy myös paikan päältä.

Mukaan tarvitaan oman heilan lisäksi vain esteettömyystodistus, joka on hankittu viimeistään seitsemän vuorokautta ennen vihkimistä jommankumman vihittävän kotiseurakunnan kirkkoherranvirastosta.

Turkansaari on mukana Ylen juhannuslähetyksessä!

Yle toteuttaa Suomen 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi ennennäkemättömän juhannuslähetyksen. Useiden tuntien suorassa Hulahula Suomi -lähetyksessä kierretään kaikenkokoisissa juhannusjuhlissa halki Suomen. Mahdollista on, että suorassa lähetyksessä näkyisi myös yhdet häät Turkansaaresta ;)

Tämän vuoksi vihkipareja pyydetään ilmoittautumaan 16.6. mennessä kirkkoherra Petri Satomaalle p. 040 574 7168. Vihille voi tulla myös ilman ennakkoilmoittautumista.

Vihkitoimitus on maksuton. Turkansaaren Juhannukseen on pääsymaksu, mutta hääpari pääsee juhlaan maksutta.

Esteettömyystodistus viikkoa aikaisemmin

Esteettömyystodistuksella varmistetaan, että parilla on oikeus mennä naimisiin. Todistuksesta tulee käydä ilmi kirkollisen vihkimisen edellytykset: molempien vihittävien tulee olla rippikoulun käyneitä ev.lut. kirkon jäseniä. Kirkollinen vihkiminen on mahdollista myös silloin, kun toinen vihittävistä kuuluu johonkin muuhun kristilliseen kirkkokuntaan, ja toinen vihittävistä on rippikoulun käynyt ev.lut. kirkon jäsen. Esteettömyyslomakkeen voi tulostaa seurakuntien verkkosivuilta ja palauttaa täytettynä keskusrekisteriin.

Oulun seurakunnat järjestävät Pop up -juhannushäät yhteistyössä Oulun kaupungin Turkansaaren Juhannuksen kanssa kanssa. Juhannusjuhla on yksi Suomi 100 -juhlavuoden tapahtumista.

Julkaistu 29.5.2017

Mon May 29 09:47:00 EEST 2017