Avaran taivaan alla - helatorstain messu Rotuaarilla

Helatorstaina 25.5. vietetään Oulun seurakuntien yhteistä messua Rotuaarilla kello 12.

Helatorstaina 25.5. kello 12 messua vietetään Oulussa Avaran taivaan alla, Rotuaarilla. Messu on reformaation merkkivuoden päätapahtuma Oulussaja siihen kutsutaan mukaan kaikkia oululaisia.

Messun toimittaa Oulun hiippakunnan piispa Samuel Salmi. Rotuaarilla jaetaan myös ehtoollinen.

Messussa avustavat Haukiputaan seurakunnan lapsikuoro, Ortodoksiseurakunnan lauluryhmä, Katolisen seurakunnan musiikkiryhmä sekä Oulun seurakuntien kanttorikuoro.

Messu kestää kestää noin tunnin ja sen jälkeen tarjolla on munkkikahvit – luonnollisesti, koska myös Luther oli osan elämästään munkki :)

Messua ennen kuullaan Rotuaarilla urkupreludi ja messun jälkeen musiikkimatinessa esiintyvät Haukiputaan seurakunnan lapsikuoro sekä Pohjankartanon yläasteen kuoro.

Oulun ev.lut. seurakuntien kirkoissa ei järjestetä muita jumalanpalveluksia helatorstaina aamupäivällä tai päivällä.

Huonon sään sattuessa messu pidetään Oulun tuomiokirkossa.

2017-04-12 15:48:01.0