Kauneimmat Joululaulut tuotti ennätystuloksen

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut keräsi viime jouluna rahaa unohdetuille lapsille. Valtakunnallinen keräystulos oli 1 090 000 euroa.
Kuva: Kirkon kuvapankki / Sanna Krook

Suomen Lähetysseuran tiedote 10.3.2017

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut keräsi viime jouluna kaikkien aikojen ennätystuloksen, runsaat 1 090 000 euroa. Varat käytetään unohdettujen ja heikoimmassa asemassa olevien lasten hyväksi kehitysmaissa.

Summa ylittää runsaalla 50 000 eurolla aiemman ennätyksen vuodelta 2011. Kaiken kaikkiaan tämä oli neljäs kerta, kun Kauneimmissa Joululauluissa päästiin yli miljoonan euron.

Keräystuloksesta valtaosa muodostuu seurakuntien järjestämissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa kerätyistä kolehdeista. Kauneimpia Joululauluja on laulettu jo yli neljäkymmentä vuotta. Ne ovat tärkeä osa suomalaisten jouluperinteitä. Kauneimpia Joululauluja lauletaan suomeksi, ruotsiksi, saameksi ja myös ulkosuomalaisten parissa.

Kuva on Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudesta Karjasillan kirkosta viime joulun alla. Kuva: Kirkon kuvapankki / Sanna Krook.

2017-03-10 13:09:01.0