Kirkkodraama Markuksen evankeliumi Oulussa 19. ja 26.3.

Esitykset ovat Keskustan seurakuntatalossa 19.3. klo 14 ja Ylikiimingin kirkossa 26.3. klo 16.
Pauli Mahlamäki

Tornion kaupunginteatterin kirkkonäytelmä Markuksen evankeliumi vierailee Oulussa kahdella esityksellä: sunnuntaina 19.3. kello 14 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17) ja sunnuntaina 26.3. kello 16 Ylikiimingin kirkossa (Kirkkomäki).

Näytelmän esittää Tornion kaupunginteatterin johtaja Pauli Mahlamäki, joka tulkitsee kaikki evankeliumin kymmenet historialliset henkilöhahmot. Ohjauksesta vastaa kirkon nuorisotyönohjaajiksi valmistunut opiskelijaryhmä sekä kirkon asiantuntijoita.

”Markuksen evankeliumi on lyhyin uuden testamentin evankeliumiteksteistä. Samalla se kuitenkin sisältää eniten toimintaa ja tapahtumia. Markus haluaa osoittaa, että Jeesuksen ihmeteot tapahtuivat Jumalan voimasta", Mahlamäki kuvailee.

Esitys kestää kaksi tuntia ja siinä on yksi väliaika. Ohjelman hinta on viisi euroa. Ohjelmamaksu ja väliaikatarjoilun tuotto ohjataan Yhteisvastuukeräykselle.

2017-03-08 09:46:01.0