Menovinkit viikolle 6

Myllyojalla voi huutaa koruja Yhteisvastuun hyväksi
Yhteisvastuukeräyksen sydänlogo

Myllyojan seurakuntatalolla (Koivumaantie 2) järjestetään sunnuntaina 12.2. kello 13 koruhuutokauppa Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Lahjoitettuja koruja huudattaa meklarina toimiva Harri Nousiainen. Diakoniatyöntekijä Anu Fedotoffin mukaan koruhuutokauppa on uudenlainen kokeilu Yhteisvastuukeräyksen tuoton kerryttämiseksi.

Huutokaupan lisäksi tapahtumassa on ohjelmassa myös tanssia. Syyrialaisen tanssinopettajan Nada Nabhanin Kultakalat-tanssiryhmä tulkitsee tansseissaan syyrialaisten hätää ja toivoa paremmasta. Esitykset ilmentävät hyvää ja pahaa, toivoa ja iloa sekä vapautta.

Huutokaupattavat korut saadaan lahjoituksina. Seurakunta pyytää tuomaan käyttämättöminä olevat, hyväkuntoiset korut viimeistään 8.2. Hintan seurakuntatalolle tai suoraan huutokauppatapahtumaan. Osallistuminen joko huutokauppaan tai korulahjoitus toimivat helppoina tapoina osallistua Yhteisvastuukeräykseen.

Oulun ev.lut. seurakuntien menovinkit 6.2.–12.2.2017

Yhteisvastuu-myyjäiset maanantaina 6.2. kello 18–20 Huttukylän nuorisoseuralla (Lehmiläntie 25) Kiimingissä. Yhteisvastuu-myyjäiset ovat perinteinen kylätapahtuma. Myytävänä on muun muassa kotileivonnaisia ja käsitöitä sekä arpoja.

Neulansilmä tiistaina 7.2. kello 17–19 Myllyojan seurakuntatalossa (Koivumaantie 2). Neulansilmä on tyttöjen ja naisten kansainvälinen käsityökerho.

Miesten keskusteluilta keskiviikkona 8.2. kello 18 Maikkulan kappelissa (Kangaskontiontie 9) Keskustelemme miehiä kiinnostavista aiheista teemalla Missä olet mies?, ja tällä kerralla tarkempana teemana on miehen ystävyys. Seuraavat kokoontumiset ovat 28.2., 30.3. ja 2.5.

Caritas Forum torstaina 9.2. kello 14 Caritas-Kodissa (Kapellimestarinkatu 2). Rovasti, Caritas-Säätiön puheenjohtaja Heikki Keränen alustaa aiheesta "Onko politiikka populismia?" Alustuksen jälkeen on yleistä keskustelua aiheesta. Tilaisuus on avoin kaikille.

Iloinen perhetapahtuma lauantaina 11.2. kello 13–15 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Paikalla on muun muassa kasvomaalausta, askartelua, pihasählyä, jonglöörausta, temppujen opettelua ja mäenlaskua omalla pulkalla. Pienestä maksusta hevosajelua. Myynnissä on myös makkaraa ja mehua. Kello 14.30 esiintyy Taika-Petteri.

Minna Kimpimäki kertoo ihmiskaupasta lauantaina 11.2. kello 13 Myllyojan seurakuntatalossa (Koivumaantie 2). Lapin yliopiston rikosoikeuden professori Minna Kimpimäki kertoo puheenvuorossaan sekä ihmiskaupasta ilmiönä että sitä koskevasta lainsäädännöstä ja oikeuskäytännöstä. Ihmiskaupan ehkäiseminen ja tunnistaminen on vuoden 2017 Yhteisvastuukeräyksen keräyskohde. Ihmiskauppa on vakava ihmisoikeusloukkaus ja rikos, jossa kaupan kohteena olevaa henkilöä hyväksikäytetään esimerkiksi prostituutiossa, pakkotyössä tai elinten poistamistarkoituksessa. Vapaaehtoinen kahvimaksu.

Global Action – toimintaa paremman maailman puolesta lauantaina 11.2. kello 14–16 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Global Action on ryhmä nuorille aikuisille ja aikuisille. Sen tarkoituksena on tutustuttaa lähetys- ja kehitysyhteistyöhön sekä kerätä rahaa niiden tukemiseen. Global Action -ryhmä tarjoaa näkökulmia esimerkiksi reiluun kauppaan, luomakuntaan ja ympäristöajatteluun, vastuulliseen matkailuun, uskontodialogiin ja kirkkojen väliseen yhteistyöhön. Tuki kansainväliselle työlle kanavoituu Lähetysseuran kautta.

Koruhuutokauppa sunnuntaina 12.2. kello 13 Myllyojan seurakuntatalolla (Koivumaantie 2). Onko kotonasi koruja, joita ei ole tullut käytettyä pitkään aikaan? Korut voi lahjoittaa Yhteisvastuukeräyksen hyväksi huutokaupattaviksi. Meklarina huutokaupassa toimii Harri Nousiainen.

Ystävänpäivän talvirieha sunnuntaina 12.2. kello 13–16 Lämsänjärven leirikeskuksessa (Hiihtomajantie 2). Ohjelmassa on esimerkiksi huskyajelua, hoijakka, makkaranpaistoa, pilkkimistä ja arpajaiset sekä mukavaa yhteiseloa. Järjestäjinä ovat Honkala–Lämsänjärven asukasyhdistys, Kastellin asukasyhdistys, Lämsänjärven koulun Lähirähinä-vapaaehtoisryhmä ja Karjasillan seurakunnan Kastelli–Maikkulan aluetyö.

Taustatarinaklubi – Elisabeth su 12.2. kello 16 Vanhassa pappilassa (Asemakatu 6). Taustatarinaklubi on lauluntekijäklubi, jossa joka kuukausi vaihtuva artistivieras johdattaa kuulijat lauluihinsa. Elisabeth on helsinkiläinen laulaja-lauluntekijä, jonka musiikki saa kuulijat pysähtymään paikoilleen ja unohtamaan itsensä. Elisabeth julkaisee ensimmäisen singlensä vuoden 2017 alussa. Vapaa pääsy.

Julkaistu 2.2.2017

2017-02-02 12:02:01.0