Menovinkit viikolle 4

Kanttorit laulavat suomalaisia ja norjalaisia sävelmiä Karjasillalla

Kuvassa kanttorikuoro.

Pohjois-Pohjanmaan kanttori-urkuriyhdistyksen opintopäivä huipentuu yleisölle avoimeen sävelhartauteen Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39) tiistaina 24.1. kello 19. Kuivaniemeltä Pyhännälle ja Hailuodosta Kuusamoon ulottuvan yhdistyksen kanttoreista koottua kuoroa johtaa Oulujoen seurakunnan kanttori Lauri Nurkkala.

Kuoro on tehnyt viime vuosina yhteistyötä Oulun ammattikorkeakoulun ja Oulun Konservatorion kanssa, ja kuorossa laulaa myös yhteistyöoppilaitosten opiskelijoita.Sävelhartauden urkurina toimii Oulun Konservatorion kirkkomusiikin linjajohtaja ja urkujensoiton lehtori Christian Ahlskog. Hän soittaa Oskar Merikannon Passacaglian, Op. 80. Kuoro esittää suomalaisia hengellisiä lauluja sekä norjalaisten säveltäjien kirkkomusiikkiteoksia.

Pohjois-Pohjanmaan kanttorikuoro on tehnyt useita opinto- ja esiintymismatkoja ulkomaille, muun muassa Pietariin, Pariisiin ja Lontooseen. Kuorolta on ilmestynyt neljä CD-levyä, joita voi ostaa sävelhartauden jälkeen.

Oulun ev.lut. seurakuntien menovinkit 23.1.–29.1.2017

Kyläkamari maanantaina 23.1. kello 11–14 Pysäkillä (Kauppiaantie 5, Oulunsalo). Kyläkamari on vapaaehtoisvoimin tapahtuvaa toimintaa: yhdessäoloa, kahvittelua ja terveyden seurantaa. Kyläkamarilla toimii SPR:n Terveyspointti, jossa terveysalan vapaaehtoistoimijat ottavat vastaan. Voit keskustella terveysasioista ja mittauttaa vaikka verenpaineesi. Halutessasi voit keskustella myös henkilökohtaisesti diakonissojen kanssa.

Lattiakuvailta keskiviikkona 25.1. kello 18–19.30 Maikkulan kappelissa (Kangaskontiontie 9). Iltahartaudet lattiakuvatekniikalla toteutetaan lapsille ja aikuisille erikseen, ja lopuksi on iltapala saman pöydän ääressä. Lattiakuvahartaudessa käsitellään päivän teemaa Raamatun ja oman elämän kautta, ja vuoden ensimmäisenä aiheena on ”Jeesus tyynnyttää myrskyn: pelko – turva”. Tulevat hartaudet ovat 22.2., 22.3. ja 26.4.

Daran pako -pakohuonepeli Karjasillan kirkon vintillä (Nokelantie 39) 26.–28.1. kello 16–20. Pakohuonepelissä pääsee ulos huoneesta ratkomalla tehtäviä 3–5 henkilön ryhmässä. Peliaikaa on 30 minuuttia. Pelit varataan etukäteen viimeistään samana päivänä kello 12 osoitteesta goo.gl/v8y3ty. Pelistä on sekä perheversio että yli 14-vuotiaille tarkoitettu versio. Tapahtuma on osa Karjasillan kotikirkkoviikon ohjelmaa.

Pajailtapäivä alakoululaisille perjantaina 27.1. kello 14–15.30 Palokan seurakuntakodissa (Parkettitie 3). Alakoululaisten pajailtapäivässä askarrellaan, pelaillaan ja hiljennytään sekä siellä on mahdollisuus myös pienimuotoiseen kokkailuun. Pajailtapäivään ei tarvitse ilmoittautua erikseen.

Donkkis Big Night perjantaina 27.1. kello 17.30–19.30 Maikkulan kappelissa (Kangaskontiontie 9). 6-13-vuotiaiden toiminnallisessa tapahtumassa on Raamattu-opetustuokio, nukketeatteria, lauluja, hauskoja toimintapisteitä, kilpailuja, pelejä ja kisailuja sekä nyyttärit, joihin jokainen voi halutessaan tuoda pientä naposteltavaa.

Säveliä surusta – lohdutusta runoista perjantaina 27.1.2017 kello 18 Vanhassa pappilassa (Asemakatu 6).  Vuoden 2014 kuolema-aiheisen runokilpailun anti on kirjassa "Kuljetaan yhdessä tämä lyhyt matka". Hannu Tarvaksen lausumat runot puhuvat kuoleman läheisyydestä ja luopumisesta. Musiikista vastaa kanttori Lauri-Kalle Kallunki.

Elossa-kahavila perjantaina 27.1. kello 19–23.30 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Kaikille nuorille aikuisille avoin kahavila, jossa on tarjolla pientä evästä, illan vieras kello 21 ja hartaus kello 22.

PopUp-parisuhdekahvila lauantaina 28.1. kello 10–14 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Oulun Perheasiain neuvottelukeskus täytti viime vuonna 60 vuotta, ja synttäreiden tiimoilta järjestetään avoimien ovien päivä. Luvassa on muun muassa kahvitarjoilua, musiikkia, mahdollisuus osallistua parisuhdeteesien laatimiseen sekä keskusteluihin tempauksessa "Parisuhdeneuvontaa ilman ajanvarausta".  Lapsille on järjestetty omaa ohjelmaa.

Musiikkia talvipäivän siniseen hetkeen sunnuntaina 29.1. kello 14 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Konserttisarjan viimeisessä osassa esiintyvät Oulun seurakuntien puhallinorkesterista koottu vaskiyhtye sekä käyrätorvikvartetti.

Kairos-yhtyeen konsertti sunnuntaina 29.1. kello 18–19 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Konsertissa kuullaan lauluja rakkaudesta ja Jumalasta Kairos-yhtyeen laulamana ja soitinryhmän säestämänä. Konsertti on tarkoitettu kaikille, erityisesti aviopareille.

2017-01-19 10:49:00.0