Joulukirkkoon pääsee myös radion, television ja verkon välityksellä

Joulukirkkoon ja jouluisen musiikin äärelle pääsee jouluna myös radion, television ja verkon välityksellä.
Jouluradio_Oulu__THUMB.jpg

Radio Deissä kuullaan joulupäivänä 25.12. kello 10 jumalanpalvelus Karjasillan kirkosta. Radio Pooki lähettää jumalanpalvelukset kello 10 joulupäivänä, uudenvuodenpäivänä ja loppiaisena.

YLE Radio 1 välittää joululähetyksiä eri puolilta Suomea: jouluaattona jumalanpalvelus Raahen kirkosta kello 15, joulupäivänä jumalanpalvelus kello 7 Pielisensuun kirkosta ja Kauneimmat joululaulut kello 18 Turun Mikaelinkirkosta. Tapaninpäivänä Yle Radio 1:ssä kuullaan jumalanpalvelus kello 10 Helsingistä Viikin kirkosta.

Jouluyön messuun Virtuaalikirkon kautta

Oulun tuomiokirkon tunnelmalliseen jouluyön messuun voi osallistua myös verkon välityksellä osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi. Jouluyön messu ja virtuaalikirkon lähetys alkaa 24.12. kello 23. Messun toimittaa piispa Samuel Salmi.

Jouluradiossa soi jazz

Valtakunnallinen evankelis-luterilaisten seurakuntien tuottama Jouluradio lähettää joulumusiikkia kellon ympäri loppiaiseen saakka. Osoitteessa www.jouluradio.fi on pääkanavan lisäksi tarjolla yhdeksän erilaista nettiradiokanavaa. Tämän vuoden uutuuksia ovat JazzJoulu ja IndieJoulu -kanavat. Oulunseudulle jouluradion tarjoaa Oulun seurakunnat.

Jouluradion Oulun FM-taajuus on 91,6 MHz ja kaapelitaajuudet 101,9 MHz (DNA) ja 91,6 MHz (Sonera).

Joulukirkot televisiossa

YLE TV 1:n kautta voi seurata jumalanpalvelusta joulupäivänä Kirkkonummen kirkosta kello 10 ja tapaninpäivänä toisen joulupäivän liturgiaa Tampereen ortodoksisessa kirkossa kello 10.

Lapsille on osoitteessa www.lastenkirkko.fi joulukalenteri, jonka luukuista avautuu videoita ja pelejä. Lastenkirkko.fi on seurakuntien ylläpitämä, esi- ja alakouluikäisille suunnattu verkkosivusto.

Osoitteessa  www.oulunseurakunnat.fi/verkkokirkko voi myös kuunnella Oulun kirkoista suoria nettiradiolähetyksiä. Nettiradiolähetys on pääsääntöisesti päällä aina kun kirkossa on jumalanpalvelus.

Lisätietoja:
www.oulunseurakunnat.fi/verkkokirkko