Pop up -kuoro tuomiokirkon jouluyön messussa

Kaikki halukkaat voivat osallistua kuoroon.

Jouluyönä 24.12. klo 23 vietetään tuomiokirkossa piispa Samuel Salmen toimittama messu, joka samalla juhlistaa alkanutta Armoa 2017 -reformaation juhlavuotta.

Messuun kootaan kuoro paikan päällä (kutsutaan myös nimellä Pop up-kuoro). Kaikki halukkaat voivat osallistua kuoroon. Kuoro kokoontuu tuomiokirkon urkuparvelle klo 22.30 ja laulut harjoitellaan juuri ennen messun alkua. Kuoron laulut ovat perinteiset joululaulut: Hiljaa, hiljaa joulunkellot kajahtaa, Tuo armon valkokyyhky ja Jouluyö, juhlayö. Kuoroa  johtaa hiippakuntasihteeri, kanttori Raimo Paaso.

”Oulun alueella asuu paljon kuorolaisia jotka osallistuvat muutenkin jouluyön messuihin ja myös muualta saapuu kuoroihmisiä viettämään joulua Oulun alueelle. Haluamme kokeilla tällaista uutta tapaa, jossa kuorolaulun harrastajat kokoontuvat ilman erillisiä harjoituksia tunnelmoimaan tuttujen kuorolaulujen parissa. Toivottavasti saamme paikalle mahdollisimman ison kuoron.”

Lisätietoa asiasta antaa Raimo Paaso p. 040 8386807 tai raimo.paaso@evl.fi

2016-12-12 16:03:39.0