Viikolla 49 Oulun seurakunnissa juhlistetaan Suomen itsenäisyyttä ja kuullaan lukuisia joulukonsertteja

Suomen 99-vuotista itsenäisyyttä vietetään Oulun seurakunnissa itsenäisyyspäivän sanajumalanpalveluksien, seppeleenlaskujen ja muiden juhlallisuuksien merkeissä.

Oulun sankarihautausmaa Kuva Matias Partanen_THUMB.jpg

Itsenäisyyspäivän kunnianosoitukset pidetään vapaussodan sankarimuistomerkillä Oulun tuomiokirkon kirkkotarhassa kello 9.45. ja Oulun hautausmaan sankarimuistomerkillä sekä vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä kello 11.30.

Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10) järjestetään itsenäisyysjuhla tiistaina 6.12 kello 12–13. Juhlapuheen tilaisuudessa pitää Tytti Isohookana-Asunmaa.  Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2) järjestetään itsenäisyyspäivän kirkkojuhla kello 16 alkaen. Juhlaa edeltää perinteinen partiolaisten soihtukulkue ja seppelpartio kello 15.45.

Viikolla 49 Oulun seurakunnissa järjestetään lukuisia jouluisia konsertteja sekä Kauneimmat joululaulut- tilaisuuksia. Esimerkiksi 10.12. kello 12.30 alkaen Rotuaarilla on mahdollisuus laulaa jouluostosten lomassa Kauneimpia joululauluja. Oulun seurakuntien kaikki joulun ajan tapahtumat löytyvät sivulta www.oulunseurakunnat.fi/joulu.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 5.12.–11.12.2016

Itsenäisyyspäivän kunnianosoitukset tiistaina 6.12. vapaussodan sankarimuistomerkillä Oulun tuomiokirkon kirkkotarhassa kello 9.45 ja Oulun hautausmaan sankarimuistomerkillä sekä vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä kello 11.30. Puhe Jouko Lankinen.

Itsenäisyysjuhla tiistaina 6.12. kello 12–13 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Juhlapuheen pitää Tytti Isohookana-Asunmaa. Mukana Haukiputaan Mieskuoro ja Kamariorkesteri OKKO. Juhlan järjestää Haukiputaan seurakunta, Haukiputaan rintamaveteraanit ja LC-Haukipudas/Kello.

Itsenäisyyspäivän kirkkojuhla tiistaina 6.12. kello 16 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja2).  Kirkkoherra Petri Satomaa pitää juhlapuheen. Esiintymässä Vaskiyhtye ja seurakunnan poikakuoro. Ohjelmassa myös hartaus, yhteislaulua ja runonlausuntaa. Juhlaa edeltää perinteinen partiolaisten soihtukulkue ja seppelpartio klo 15.45.

Joululauluja ja -tunnelmaa eri aisteille torstaina 8.12. kello 10–11 Keskustan seurakuntatalo 2. krs. , iso seurakuntasali (Isokatu 17). Esiintymässä viittomakielinen kuoro. Tulkkeina Ulla-Maija Aaltomaa ja Sirpa Suomela. Musiikista vastaavat Taina Voutilainen, Pauliina Sormunen ja Esa Rättyä. Glögitarjoilu pienessä salissa klo 9.30–10.

Näetkö joulutähden? -konsertti torstaina 8.12. kello 19 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Esiintymässä Poikakuoro Pohjantähdet, kuoroa johtaa Olli Heikkilä. Vapaa pääsy, ohjelma 5€. Mahdollisuus ostaa myös Pohjantähtien 1. adventtina julkaistua äänitettä hintaan 20€/kpl.

Joulukonsertti torstaina 8.12. kello 19–20 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Esiintymässä Hohde-kuoro, Kiimingin seurakunnan kamarikuoro ja Laulujoutsenen-lapsikuoro. Kuoroja johtavat Leo Rahko sekä Ulla ja Jarkko Metsänheimo. Adventin ja joulun ajan tunnelmallisia lauluja. Ohjelmassa myös yhteislaulua. Vapaa pääsy, vapaaehtoinen ohjelmamaksu.

Oulun Suzukisoittajien joulukonsertti perjantaina 9.12. kello 18 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Suzukikoulun oppilaat esiintyvät. Musisoimassa viulisteja, sellistejä, kitaristeja, pianisteja ja laulajia. Konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelma 5€, sisältää glögitarjoilun. Konsertin järjestävät Oulun Suzukisoittajien kannatusyhdistys ry, Suzukikoulu Oktaavia ja Karjasillan seurakunta.

Kauneimmat joululaulut lauantaina 10.12. kello 12.30 Rotuaarilla. Laulamme yhdessä kauneimpia joululauluja jouluostosten lomassa.

Joulukonsertti – Äänirajoilla lauantaina 10.12. kello 18 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Äänirajoilla -lauluyhtyeen joulukonsertti tuo Tuiran kirkkoon iloisen ja lempeän tunnelman. Mukana ohjelmistossa muun muassa perinteisiä joululauluja uudella modernilla sovituksella. Yhtyeen muodostavat Anna Hanhirova (sopraano), Laura Tuhkala (sopraano), Jaakko Luukkonen (baritoni) ja Eeva-Maria Geister (altto). Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Ohjelmamaksu 7/5€.

Oulun Sotaveteraanikuoron joulukonsertti sunnuntaina 11.12. kello 16 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Joulukonsertin järjestävät Oulun Sotaveteraanikuoro, Oulun NMKY:n Vaskiveikot ja Karjasillan seurakunta. Ohjelmalehti 10€.

Cassiopeian joulukonsertti sunnuntaina 11.12. kello 19 Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3). Oulun yliopiston ylioppilaskunnan sekakuoro Cassiopeian jouluinen konsertti.

Kuva: Matias Partanen. Kuvassa Oulun hautausmaan sankarihaudat.

Julkaistu 1.12.2016

2016-12-01 16:29:00.0