Tuomiorovastin vaalin ehdokkaat tentattavana vaalipaneelissa

Oulun tuomiokirkkoseurakunnassa äänestetään kirkkoherrasta ensi viikolla
Tuomiokirkko_khravaalit_FBkuva_nelio2_M.jpg

Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherran vaalin eli tuomiorovastin vaalin äänestys alkaa ensi viikolla. Ennakkoon voi äänestää maanantaista perjantaihin 7.–11.11. kello 9–18 Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherranvirastossa, Isokatu 17.

Lisäksi ensi viikolla voi äänestää ennakkoon joka arkipäivä eri puolilla Tuomiokirkkoseurakuntaa: äänestysauto kiertää Intiössä, Heinäpäässä, Myllytullissa, Etu-Lyötyssä, Raksilassa, Välkkylässä, Toivoniemessä ja Oulun torilla. Äänestysauton aikataulu löytyy vaalisivuilta www.oulunseurakunnat.fi/vaalitLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tuomiorovastin vaalin varsinainen vaalipäivä on ensi viikon sunnuntaina 13.11 kello 10 alkavan messun jälkeen. Äänestys jatkuu kello 20:een saakka. Varsinaisena äänestyspäivänä äänestyspaikkana on Oulun tuomiokirkko.

Valkean vaalipaneeli seurattavissa Virtuaalikirkossa perjantaina 4.11.

Vaalipaneeli, jossa tentattavana ovat kaikki kolme ehdokasta, järjestetään kauppakeskus Valkeassa perjantaina 4.11. kello 16 alkaen. Paneelin juontavat vaalilautakunnan puheenjohtaja Lyly Rajala ja nuorisotyönohjaaja Mono Kuoppala. Vaalipaneelia voi seurata suorana lähetyksenä myös osoitteessa www.virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Ennen vaalipaneelia ehdokkaat pitävät raamattutunnit aiheesta: Mitä annettavaa Raamatulla on minulle ja seurakuntalaisille? Raamattutunnit ovat Keskustan seurakuntatalolla kello 18: Pauli Niemelä tiistaina 1.11., Ari-Pekka Metso keskiviikkona 2.11. ja Satu Saarinen torstaina 3.11.

Seurakuntalaiset valitsevat tuomiorovastin

Oulun hiippakunnan tuomiokapituli on asettanut hakijoista ensimmäiselle vaalisijalle Kiimingin seurakunnan kirkkoherran Pauli Niemelän. Toisella vaalisijalla on Oulujoen seurakunnan kirkkoherra Satu Saarinen ja kolmannella vaalisijalla Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kappalainen Ari-Pekka Metso.

Seurakuntalaiset valitsevat tuomiorovastin.

Vaalissa äänioikeutettuja ovat Oulun tuomiokirkkoseurakunnan täysi-ikäiset jäsenet. Äänioikeutettuja on noin 14500. Tällä viikolla kaikki äänioikeutetut saavat postitse vaalikirjeen. Ehdokkaisiin ja vaaliin voi tutustua myös verkkosivuillamme www.oulunseurakunnat.fi/vaalitLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kirkkoherra vaikuttaa monin tavoin seurakuntansa toimintaan. Hän johtaa seurakuntaa, vastaa sen
toiminnasta ja toimii työntekijöiden esimiehenä. Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherraa kutsutaan tuomiorovastiksi. Hän on myös piispan sijainen ja Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin varapuheenjohtaja.

Tuomiokirkkoseurakunta on keskustan alueen seurakunta, jossa on lähes 16000 jäsentä – kaikenikäisiä ja eri elämäntilanteissa olevia, mutta erityisen paljon nuoria ja nuoria aikuisia. Äänioikeutettuja seurakuntalaisia on noin 14500. Oulun tuomiokirkkoseurakunnan alueeseen kuuluvat kaupunginosat Hollihaka, Intiö, Koskikeskus (Toivoniemi), Leveri (Heinäpäässä,) Limingantulli, Myllytulli, Nuottasaari, Pikisaari, Pokkinen,  Raksila, Vaara, Vanhatulli ja Äimärautio.

Vaalien aikataulu

• Raamattutunnit Keskustan seurakuntatalolla kello 18: Pauli Niemelä tiistaina 1.11., Ari-Pekka Metso keskiviikkona 2.11. ja Satu Saarinen torstaina 3.11.
  • Vaalipaneeli 4.11. klo 16 Kauppakeskus Valkeassa.  Vaalipaneelin juontaa Lyly Rajala ja Maire Mono Kuoppala.
  • Ennakkoäänestys 7.–11.11.2016 klo 9–18 Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherranvirastossa, Isokatu 17.
  • Lisäksi voi äänestää 7.–11.11. äänestysautossa, joka liikkuu seurakunnan alueella, aikataulu sivulla www.oulunseurakunnat.fi/vaalitLinkki avautuu uudessa välilehdessä
  • Vaali isänpäivänä 13.11.2016 Oulun tuomiokirkossa kello 10 alkavan messun jälkeen kello 20 saakka.

2016-11-01 08:42:00.0