Oulugospelin lipunmyynti on käynnissä

Oulugospelin konserttiliput ovat nyt myynnissä. Liput kannattaa ostaa jo etukäteen.
OuluGospel_tunnus_2016_XL.jpg

Oulussa on tarjolla jokasyksyiseen tapaan monipuolinen kattaus gospelmusiikkia pyhäinpäivän viikonvaihteessa 4.-6.11.2016. Oulugospelin konserteissa kuullaan monen tyylistä suomalaista gospelia elektronisesta tanssimusiikista raskaaseen rockiin. Suomen vanhimmassa gospelfestivaalissa esiintyvät tänä vuonna muun muassa G-Powered ja Pro Fide -yhtyeet.

Lippuja voi ostaa ennakkoon 30.10. asti tai festivaalin aikana paikan päältä. Tapahtuman järjestää Oulun ev.lut seurakunnat ja konserttipaikkana toimii Pohjankartano (Suvantokatu 1). Ohjelma- ja hintatiedot sekä linkit lippuvarauksiin löytyvät osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/oulugospel.

Uuden aallon gospelia ja pitkän linjan artisteja

Oulugospelin konserttitarjonnan avaa perjantai-iltana 4.11. kello 20 kls.-yhtye, joka soittaa raskasta, melodista rock-musiikkia. Ikaalisista lähtöisin oleva yhtye on erityisesti tunnettu intensiivisestä lavashowstaan.

Elektronista tanssimusiikkia soittava G-Powered ja suomenkielistä pop-rockia esittävä ylivieskalaislähtöinen SAVE esiintyvät lauantain päiväkonsertissa kello 12.

Lauantai-iltana kello 18 alkavassa konsertissa juhlistetaan Pro Fiden 50-vuotista taivalta. Bändi on yksi ensimmäisistä suomalaista hengellistä rock-musiikkia soittaneista yhtyeistä. Lisäksi konsertissa kuullaan HERZiä, jonka musiikissa yhdistyvät akustiset elementit, rock-soundi ja koneellinen äänimaisema. Kuusihenkisen bändin viime vuonna julkaistu albumi Kuriton kakara on noteerattu merkittäväksi uuden aallon gospel-levyksi monessa mediassa.

Oulugospelin päättää sunnuntaina kello 12 alkava Esa Rättyän 25-vuotisjuhlakonsertti. Samassa konsertissa esiintyy myös Velj. Löytty -kokoonpano, eli Jaakkko, Mikko ja Sakari Löytty yhtyeineen.

Konserttien lisäksi tapahtumassa on tarjolla maksutonta oheisohjelmaa. Esimerkiksi perjantai-iltana on mahdollisuus viettää aikaa yökahvilassa Pohjankartanossa.

OULUGOSPEL 2016 OHJELMA

Perjantai 4.11

Klo 18 Messu (Oulun tuomiokirkko, Kirkkokatu 3 A)

Klo 20 Konsertti (Pohjankartano, Suvantokatu 1) ennakkoon 10 € / ovelta 12 €

kls.

Klo 21–23 Yökahvila

Lauantai 5.11

Klo 10 Messu (Tuiran kirkko, Myllytie 5)

Klo 11.45 Pohjankartanon aulassa FC

Klo 12 Konsertti (Pohjankartano, Suvantokatu 1) 13/15 €

G-Powered

Klo 15.45 Pohjankartanon aulassa FC

Klo 16 Majakat, toiminnalliset kohtaamispaikat (Pohjankartano, Suvantokatu 1)

Majakat ovat kaikille avoimia ja täyttyvät saapumisjärjestyksessä. Voit vapaasti liikkua majakasta toiseen. Poikkeuksen tekee Tarinateatteri, joka toteutetaan kaksi kertaa klo 16.00 -16.30 ja 16.45 -17.15.

Majakka 1. – Kaaosgospel

Majakka 2. – Leikittääkö?

Majakka 3. – Neuloosi!

Majakka 4. – Tarinateatteri

Klo 17.45 Pohjankartanon aulassa FC

Klo 18 Konsertti (Pohjankartano, Suvantokatu 1) 13/15 €