Menovinkit viikolle 38

Tuomiokirkon kanttorit esiintyvät syyskonsertissa

Tuomiokirkon kanttorit 2011 056_THUMB.jpg

Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kanttorit konsertoivat 23.9. kello 19 Oulun Tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3 a). Konsertissa esiintyvät Henna-Mari Sivula (sopraano), Lauri-Kalle Kallunki (baritoni, urut ja piano) ja Péter Marosvári (tenori, urut). Konserttiin on vapaa pääsy.

Konsertissa kuullaan sekä urkumusiikkia että laulumusiikkia pianon ja urkujen säestyksellä. Ohjelmassa on muun muassa Ludwig van Beethovenin, J. S. Bachin, Armas Maasalon ja Ilmari Hannikaisen sävellyksiä. Kanttori Henna-Mari Sivulan mukaan konserttiin on valittu hyvin tunnettuja ja hyväntuulisia teoksia. Ohjelman teemoina ovat luonto ja kiitollisuus.

Tuomiokirkon kanttoreiden konsertti on järjestetty joka syksy jo usean vuoden ajan.

Oulun ev.lut. seurakuntien menovinkit 19.9.–25.9.2016

Reppuparkki tiistaina 20.9. kello 12–15 Koskelan seurakuntakodin yläkerrassa (Koskelantie 86, käynti Mertatien kautta). Reppuparkki on kohtaamispaikka 1-2-luokkalaisille joka toinen tiistai. Lapsille tarjotaan pieni välipala ja rentoa ohjelmaa koulupäivän päätteeksi koulutettujen ohjaajien kanssa. Ei ilmoittautumista. Reppuparkkiin voi tulla ja lähteä oman aikataulun mukaan.

Pohjois-Pohjanmaan kanttorikuoron sävelhartaus tiistaina 20.9. kello 19 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2). Laadukasta kuoromusiikkia ammattilaisten esittämänä. Kuoroa johtaa Lauri Nurkkala. Sävelhartaudessa kuullaan myös kappaleita chimes-kelloilla soitettuna. Ohjelma 5 €. Myynnissä myös kuoron äänitteitä.

Puistopyhis keskiviikkona 21.9. kello 9.30–10.15 Metsokankaan keskusleikkipuistossa. Luvassa laulua, leikkiä, hartaushetki sekä muuta mukavaa yhdessä tekemistä. Mukaan ovat tervetulleita äidit, isät, hoitajat, isovanhemmat sekä muut aikuiset lasten kanssa. Puistopyhis kokoontuu kerran kuussa keskiviikkoisin 21.9., 19.10. ja 23.11.

Heppakerho keskiviikkona 21.9. kello 16–17 Repussa (Opintie 2). Hevosaiheista puuhastelua alakouluikäisille. Kerhossa opetellaan yhdessä perustietoja ja -taitoja hevosen käsittelystä, ratsastuksesta ja hevosella ajamisesta. Ohjelmaan kuuluu vierailu jollekin tallille pari kertaa talven aikana. Kerho on ilmainen.

Miesten ilta keskiviikkona 21.9. kello 18–20 Maikkulan kappelin takkahuoneessa (Kangaskontiontie 9). Miesten illoissa keskustellaan miehiä kiinnostavista aiheista Raamatun valossa. Tällä kerralla aiheena on Miehen paikka. Seuraavat kokoontumiset ovat 31.10. ja 29.11.

Kirkko lähelläsi -tapahtuma torstaina 22.9. kello 11–14 Jäälin ja Kiimingin kirkonkylän K-markettien edessä. Mahdollisuus jutella seurakunnan työntekijöiden ja vapaaehtoisten kanssa. Tarjolla makkaraa ja kasviksia.

Tasaus-tapahtuma torstaina 22.9. kello 13–19 Kauppakeskus Valkean kesäkadulla (Isokatu 22–25). Infoa maattomuudesta, joka vaarantaa monien ihmisten toimeentulon kehitysmaissa. Musiikkia, ilmapallojen jakoa, sekä juttelua aiheesta: Missä sinun mummolasi on? Jokainen saa halutessaan merkitä nuppineulalla oman mummolansa paikan kartalle. Kello 15 Oulun tuomiorovastiehdokkaat ovat haastateltavina aiheesta mummola, maa, toimeentulo ja globaali oikeudenmukaisuus. Käsitöiden myyntiä ja lipaskeräys, joiden tuotto menee Tasaus-keräyksen kautta maattomien ihmisten tukemiseen ja maattomuuden ennaltaehkäisemiseen.

Elossa-kahavila perjantaina 23.9. kello 19–23.30 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Nuorten aikuisten kaikille avoin kahvila. Kahvilassa tarjolla pientä evästä, ohjelmaa tai vierailija kello 21 ja hartaus kello 22.

Muistimessu sunnuntaina 25.9.2016 kello 10 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Erityisesti muistisairaille ja heidän omaisilleen suunniteltu messu, jossa puheet ovat lyhyitä ja laulettavat virret tuttuja. Messun kesto on noin 45 minuuttia. Messu toteutetaan yhdessä Oulun seudun muistiyhdistys ry:n kanssa. Messun jälkeen muistiyhdistys tarjoaa kirkkokahvit.

Soile Isokosken konsertti sunnuntaina 25.9. kello 18–19.30 Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69). Oopperalaulaja Soile Isokoski konsertoi Oulujoen kirkossa säestäjänään Raakel Pöyhtäri. Konsertin ohjelmassa on J.S.Bachin soolokantaatti Ich habe genug, Schumannin laulusarja Maria Stuart ja Raakel Pöyhtärin uruille sovittamia Oskar Merikannon yksinlauluja. Konserttiin on vapaa pääsy. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu 10 €.

Kuva: Sanna Krook

Thu Sep 15 13:45:01 EEST 2016