Soile Isokoski konsertoi Oulujoen kirkossa

Oopperalaulaja Soile Isokoski esiintyy Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69) sunnuntaina 25.9. kello 18.00. Säestäjänä toimii Tuiran seurakunnan kanttori Raakel Pöyhtäri. Konserttiin on vapaa pääsy. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu on 10 euroa.

Soile_Isokoski_ kuva_Heikki_Tuuli_THUMB.jpg

Konsertin ohjelmassa on J.S.Bachin soolokantaatti Ich habe genug, Schumannin laulusarja Maria Stuart sekä Raakel Pöyhtärin uruille sovittamia Oskar Merikannon yksinlauluja.

Isokoski on näyttävän kansainvälisen uran tehnyt oopperalaulaja. Äänialaltaan hän on sopraano. Hän on toiminut vuodesta 2014 Oulun ammattikorkeakoulun musiikin lehtorina.

Musiikin lehtori konsertoi yhä säännöllisesti

Soile Isokoski kertoo esiintyvänsä yhä lähes viikoittain. ”Kun opettaa, on hyvä myös konsertoida, jotta pystyy jakamaan opiskelijoiden kanssa sen kokemuksen, millaista on esiintyä,” hän pohtii.

Pöyhtäri ja Isokoski ovat tehneet yhteistyötä aiemminkin. ”Esitimme toissa talvena Paavolan kirkossa osia tässä konsertissa kuultavasta Bachin soolokantaatista. Nyt halusimme esittää sen kokonaan”, Isokoski kertoo.

Isokoski toteaa esittävänsä usein Oskar Merikannon musiikkia, jota kuullaan tässäkin konsertissa. ”On sanottu, että Merikanto on Suomen Strauss”.

Konsertissa niin ikään kuultava J. S. Bach kuuluu myös Isokosken suosikkisäveltäjien joukkoon. Yhtä säveltäjää ylitse muiden Isokoski ei kuitenkaan pysty nimeämään: ”Uppoudun siihen, mikä kulloinkin on työn alla, ja se tuntuu sillä hetkellä läheisimmältä.”

Lisätietoja: kanttori Lauri Nurkkala, 040 574 7095, lauri.nurkkala@evl.fi.

Kuva: Heikki Tuuli

2016-09-12 11:06:01.0