Menovinkkejä viikolle 36

Vapaaehtoiset lähetetään tehtäviinsä Oulun seurakunnissa.
2013_09 syksy_0029_THUMB.jpg

Oulun ev.lut. seurakuntien vapaaehtoistyötä tekevät lähetetään tehtäviinsä uuden toimikauden alkaessa. Kaikkia nykyisiä ja uusia vapaaehtoisia kutsutaan lähetettäviksi tehtäviinsä sunnuntaina 11.9. kello 10 ja 12 alkaviin messuihin, jotka järjestetään Karjasillan, Kiimingin, Oulunsalon, Oulujoen, Haukiputaan ja Tuiran kirkoissa sekä Oulun tuomiokirkossa.

Lähettäminen toimitetaan messun yhteydessä. Jumalanpalveluksen jälkeen tarjolla on kirkkokahvit.

Oulun seurakunnissa vapaaehtoiset työskentelevät esimerkiksi lapsi- ja nuorisotyön sekä diakonia- ja lähetystyön tehtävissä, musiikkitoiminnassa ja luottamushenkilöinä. Vapaaehtoistyötä tehdään omien taitojen, jaksamisen ja aikataulun mukaan. Vapaaehtoiseksi voi ilmoittautua osoitteessa www.vapaaehtoistyö.fi.

Vapaaehtoisten tehtävään lähettäminen seurakunnissa:

Oulujoen seurakunta: Oulujoen ja Yli-Iin kirkko klo 10, Ylikiimingin kirkko klo 12
Tuiran seurakunta: Tuiran kirkko ja Pyhän Luukkaan kappeli klo 10, Pyhän Tuomaan kirkko ja Rajakylän seurakuntakoti klo 12
Oulun tuomiokirkkoseurakunta: Oulun tuomiokirkko klo 10
Kiimingin seurakunta: Kiimingin kirkko klo 10
Karjasillan seurakunta: Karjasillan kirkko klo 10
Oulunsalon seurakunta: Oulunsalon kirkko klo 10
Haukiputaan seurakunta: Haukiputaan kirkko klo 10

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 5.9.–11.9.2016

Ikäihmisten suvantohetki maanantaina 5.9. klo 14–15 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Ikäihmisille suunnattu avoin kohtaamishetki yhdessäolon ja kahvittelun merkeissä. Mukana diakoniatyöntekijä Sirpa Vähäaho-Kuusisto.

Tupa alakoululaisille tiistaina 6.9. kello 12.30–16 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Tupa tarjoaa tekemistä sekä pientä välipalaa alakouluikäisille lapsille. Tupa kokoontuu tiistaisin ja torstaisin 1. kerroksen Monitoimisalissa, käynti Isokadun puolelta. Ei ennakkoilmoittautumista, maksuton.

Neulansilmä tiistaina 6.9. kello 17–19 Hönttämäen seurakuntakodissa (Ruotukuja 1). Kansainvälinen sekä suomalaisille että maahanmuuttajanaisille tarkoitettu naisten ja tyttöjen käsityökerho.

Kesäsarjan urkukonsertti tiistaina 6.9. kello 19.00 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Konsertissa esiintyy Pekka Piironen.

Luontoretki keskiviikkona 7.9. klo 13–15 Kalimeenlammelle. Kaikki luonnosta kiinnostuneet ovat tervetulleita tutustumaan Kalimeenlammen luontoon ja maastoon. Päivän ohjelmassa on muun muassa hiljentymistä, pientä patikointia, mukavaa yhdessäoloa, kahvittelua ja makkaranpaistoa. Retkellä ovat mukana diakoni Erja Haho, diakoniapappi Jaakko Tölli sekä vierailija. Ilmoittautumiset tiistaihin 6.9. mennessä Erjalle, p. 0400-775164, erja.haho@evl.fi. Ota mukaasi hyvät jalkineet, makkaraa ja vesipullo. Seurakunta tarjoaa pullakahvit. Retkellä on säävaraus.

Laulaen iloa jaamme -tapahtuma torstaina 8.9. kello 13–14 Hintan seurakuntatalossa (Hintantie 89). Tapahtumassa lauletaan yhdessä syksyyn liittyviä lauluja pianon säestyksellä.

Linnanmaan olohuone torstaina 8.9. kello 17.30–19.30 Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7). Yhden vanhemman perheiden tapaaminen. Tarjolla kahvia, mehua ja pientä iltapalaa. Aikuisilla mahdollisuus keskusteluun ja vertaistukeen, lapsille tarjolla hoitaja. Toisinaan illoissa vierailee eri alojen ammattilaisia ja toimijoita. Illat järjestetään yhteistyössä Oulun Seudun Yhden Vanhemman Perheet ry:n kanssa.

Donkkis Big Night perjantaina 9.9. kello 17.30–19.30 Maikkulan kappelissa (Kangaskontiontie 9). 6–13-vuotiaiden oma toiminnallinen tapahtuma. Ohjelmassa on raamattuopetustuokio, nukketeatteria, lauluja, hauskoja toimintapisteitä, pelejä sekä nyyttärit, joihin jokainen voi halutessaan tuoda pientä naposteltavaa. Illan päätteeksi arvotaan osallistujien kesken palkintoja.

Majakkailta perjantaina 9.9. kello 18.30–21 Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8). Illan aiheena on usko arjessa. Vierailijana Anne Pohtamo. Tilaisuudessa tarjolla iltapalaa. Illan järjestävät Karjasillan seurakunta ja Majakkatiimi.

Pienoismallinäyttely lauantaina 10.9. kello 11–18 Raatin nuorisotalolla (Raatintie 7). Esillä pienoismalleja autoista, lentokoneista, laivoista, sotakalustosta ja figuureista. Mukana myös Pohjois-Suomen Rautatieharrastajien fremomoduulipienoisrautatie. Alle 18-vuotiaille pienoismallien tekijöille kilpailu, johon voi osallistua tuomalla oman muovimallin esille kello 12 mennessä. Yleisöäänestys ratkaisee voittajan. Mukana muovimalleja myyviä liikkeitä sekä buffetti. Vapaa pääsy. Näyttelyn järjestää tuomiokirkkoseurakunnassa toimiva pienoismallikerho.

Hyväntekeväisyyskonsertti: Urkumusiikkia Ylivieskan urkurahastoon sunnuntaina 11.9. klo 17.00 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2). Hyväntekeväisyyskonsertti Ylivieskan kirkon uusien urkujen hyväksi. Oulun ammattikorkeakoulun kirkkomusiikin opiskelijat soittavat urkumusiikkia. Kolehtituotto menee kokonaisuudessaan Ylivieskan urkurahastoon.

"Jeesus antaa elämän" – Hengellisen lyriikan ilta sunnuntaina 11.9. kello 18–19.30 Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Runoja tulkitsevat Marika Säkkinen, Aila Valtavaara, Pirjo Kauppinen ja Juha Vähäkangas. Virsiä säestää Ilkka Järviö. Vapaa pääsy.

Julkaistu 31.8.2016
Kuva: Sanna Krook