Menovinkkejä viikolle 34

Koiramaista menoa Haukkukirkossa.
Haukkukirkko_Rebekka Naatus_THUMB.jpg

Oulujoen seurakunta järjestää 28.8. kello 12 Hintan seurakuntatalolla haukkukirkon, jonne ovat tervetulleita kaikki eläinten ystävät ja heidän lemmikkikoiransa. Haukkukirkkoon voi osallistua myös ilman koiraa. Tilaisuuteen tuotavien koirien rokotusten täytyy olla kunnossa.

Haukkukirkko järjestettiin ensimmäistä kertaa viime syksynä, ja vastaanotto oli innostunut. Edelliseen kirkkoon osallistui noin 40 koiraa omistajineen. Tänäkin vuonna otetaan vastaan säilyvää koirien ja kissojen ruokaa jaettavaksi vähävaraisille lemmikkien omistajille.

”Viime vuoden kuivamuonalahjoitukset tulivat tarpeeseen ja ihmiset olivat iloisesti yllättyneitä”, kertoo Oulujoen seurakunnan diakoniatyöntekijä Anu Fedotoff.

Haukkukirkkoon kuuluva hartaus pidetään Hintan seurakuntatalon pihamaalla, ja sen pitää Terttu Laaksonen. Hartauden jälkeen tarjolla on makkaraa, kahvia ja koirille makupaloja.

Erikoismessujen sunnuntai

Muille makkaran ystäville on tarjolla KirkkoKärkkärit Oulun tuomiokirkon kirkkotarhassa jumalanpalveluksen jälkeen kello 11–12. Makkaraa riittää 200 ensimmäiselle kirkkovieraalle.

Sunnuntaina Lämsänjärvellä pääsee viettämään messua luontovirsien merkeissä. Messu pidetään kello 10 Lämsänjärven kaupunkileirikeskuksen pihamaalla, ja sen jälkeen on tarjolla kasvissosekeittoa.

Oulunsalossa kirkkopyhää vietetään Oulunsalon kirkossa kello 10 alkaen. Messun jälkeen Oulunsalon museon pihassa lauletaan kesäisiä yhteislauluja, ja tarjolla on myös soppatykkilounas.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 22.8.–28.8.2016

Perhetupa maanantaina 22.8. klo 9–11 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Perhetupa on avoin perhekerho, jonne voi tulla viettämään aikaa ja kahvittelemaan. Perhetupaan voi tulla ja perhetuvasta lähteä silloin, kun omiin aikatauluihin sopii.

Perhekahvila maanantaina 22.8. klo 9.30–11 Jäälin kappelissa (Rivitie 9). Perhekahvila on lasten ja aikuisten yhteinen kokoontumispaikka, jonne lapsi tulee yhdessä aikuisen kanssa. Ohjelmassa laulua, leikkiä ja hiljentymistä. Perhekahvila on maksuton, ennakkoilmoittautumista ei vaadita, ja mukaan voi tulla milloin vain. Perhekahvila kokoontuu Kirkkopirtillä perjantaisin klo 9.30–11 ja Jäälin kappelilla maanantaisin klo 9.30–11.

Siipi – lähetyksen puoti ja paja maanantaina 22.8. klo 10–14 Höyhtyän ostoskeskuksen vieressä (Nokelantie 48B). Kirpputori lähetyksen hyväksi, lahjoituksia otetaan vastaan. Viikolla 34 puoti on avoinna ma–ti ja to–la kello 10–14.

Käsityökahvila tiistaina 23.8. klo 12–15 Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86). Kahvilassa tehdään ryhmässä käsitöitä lähetystyön myyjäisiin ja hyväntekeväisyyteen. Kello 14 kerhossa vierailee Etu-Aasian nimikkolähetti tuomassa terveisiä maailmalta.

Kirjavirtaa Pappilassa – kirjallisuuspiiri lukevaisille keskiviikkona 24.8. kello 18–20 Kastellin kirkossa (Töllintie 38).  Kirjoina Jukka Viikilän Akvarelleja Engelin kaupungista ja Pauliina Vanhatalon Pitkä valotusaika.

Kesäillan sävelhartaus torstaina 25.8. klo 20–21 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Esiintymässä Oulujoen seurakunnan kamarikuoro Gaudiate, jota johtaa Lauri Nurkkala. Kesän viimeinen sävelhartaus. Vapaa pääsy, ohjelmamaksu 5 €.

Kamarikuoro Gaudiate perustettiin 1996 rikastuttamaan Oulujoen kirkon jumalanpalvelus- ja musiikkielämää.  Lauri Nurkkala on toiminut kuoron johtajana alusta lähtien. Jumalanpalvelusmusiikin lisäksi kuoron perusohjelmistoon kuuluu pohjoismainen kuoromusiikki ja suomalainen kansallisromanttinen ohjelmisto.

Miten elää kristittynä maailmassa -luentotilaisuus perjantaina 26.8. klo 16–21 Keskustan seurakuntatalolla (Isokatu 17). 10-osainen luentosarja, luennoitsijana Leif Nummela.  Luennot jatkuvat lauantaina 27.8. kello 10–16. Järjestäjinä Kansanlähetys ja Oulun tuomiokirkkoseurakunta.

Piispankamari perjantaina 26.8. klo 11–14 Ylikiimingin asukastuvalla (Harjutie 18). Lähetyksen puoti ja kahvila. Kahvittelun lomassa mahdollisuus tehdä ostoksia lähetystyön hyväksi.

Tuu tsekkaan -tapahtuma perjantaina 26.8. klo 18–20 Tuiran kirkossa. Tapahtuma on suunnattu vuonna 2016 rippikoulun käyneille Tuiran seurakunnan nuorille. Mahdollisuus tutustua seurakunnan nuorten toimintaan.

Ihan sata lasissa! perjantaina 26.8. klo 20–21.30 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Tuiran kirkon 100-vuotisjuhlat nuorille. SAVE-yhtyeen gospelkonsertti kello 21. Mukana Tuiran ja Karjasillan seurakuntien nuoret.

Jukka Salmisen lastenkonsertti lauantaina 27.8. kello 12–13 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Ennen konserttia tarjolla brunssi klo 10.15–12. Ennen ja jälkeen konsertin mahdollisuus tehdä nappihyrrä ja Tuiran kirkon juhlaleimalla varustettu puinen avaimenperä. Konsertti on osa Tuiran kirkon 100-vuotisjuhlaa.

Kolmen kuoron konsertti lauantaina 27.8. klo 14.00 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Pyhän Tuomaan lapsi- ja nuorisokuoron, D'amen ja Räpinan kuoron yhteiskonsertti. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Konsertti on osa Tuiran kirkon 100-vuotisjuhlaa.

Julkaistu 18.8.2016

Kuva: Rebekka Naatus