Menovinkkejä viikolle 31

Unkarilaista urkutaituruutta Oulun tuomiokirkossa.
2014_10 Oulun tuomiokirkko Messenius_0074_THUMB.jpg

Oulun tuomiokirkossa esiintyy tiistaina 2.8. kello 20 unkarilainen urkutaiteilija Zsuzsa Elekes.

Urkukonsertti on osa Oulun tuomiokirkossa järjestettävää kesäkonserttisarjaa. Ohjelmassa kuullaan muun muassa Antonio Vivaldin, Max Regerin ja Johann Sebastian Bachin kappaleita. Konserttiin on vapaa pääsy.

Zsuzsa Elekes on Budapestissä syntynyt urkutaitelija ja urkujen soiton opettaja. Hän on voittanut useita palkintoja ja konsertoinut muun muassa eri puolilla Eurooppaa sekä Japanissa. Kiertueiden lisäksi Elekes on tehnyt lukuisia albumeja ja esiintynyt sekä radiossa että televisiossa.

Tuomiokirkon kesäkonserttisarja jatkuu tiistaina 9.8., jolloin viulu- ja urkumusiikkia esittävät Ismo Hintsala ja Ville Mankkinen.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 1.8.–7.8.2016

Kesäkahvila Café Krypta ja pieni käsityöpuoti maanantaina 1.8. klo 10–19 Oulun tuomiokirkon kryptassa (Isokatu 6). Kesäkahvilasta voi ostaa leivonnaisia ja käsitöitä. Kahvila on avoinna maanantaista perjantaihin klo 10–19.

Opastettu kirkkokierros maanantaina 1.8. klo 18–18.30 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a).  Oulun tuomiokirkon kesäoppaat esittelevät kierroksella tuomiokirkkoa ja sen historiaa.

Opastettu kävelykierros maanantaina 1.8. klo 18–20 Intiön hautausmaalla (Kajaanintie 1). Lähtö kierrokselle tapahtuu hautausmaan pääportilta hautajaishuoneiston edestä. Varustautuminen sään mukaisella pukeutumisella ja hyvillä jalkineilla.  Hautausmaakierroksia järjestetään maanantaisin klo 18–20 22.8. asti, ja niiden teema vaihtuu viikoittain. Maanantaina 1.8. teema on kaiken takana on nainen.  Kierrokset ovat ilmaisia eivätkä vaadi ennakkoilmoittautumista.

Kesäkahvila tiistaina 2.8. klo 12–15 Wirkkulassa haukiputaan seurakuntakeskuksen sisäpihalla (Kirkkotie 10). Kahvila on avoinna ti–pe klo 12–15  14.6.–5.8. välisenä aikana. Nuorten järjestämän kesäkahvilan tuotto lahjoitetaan lähetystyön hyväksi.

Nuotioilta keskiviikkona 3.8. klo 18.00 Kalimenkylällä peltoaukealla (Kalimenkyläntie/Yläkalimentie). Kesäisinä keskiviikkoina Haukiputaalla järjestetään nuotioiltoja, joiden tarkoitus on kokoontua yhteen viettämään kesäiltaa laulun, kahvittelun ja hiljentymisen merkeissä. Mukana on seurakunnan työtekijöitä sekä kanttori johtamassa laulua. Varustautua kannattaa sään mukaisesti ja mukaan voi ottaa oman retkijakkaran. Elokuun toinen nuotioilta järjestetään 17.8. Virpiniemessä.

Kesäillan musiikkia torstaina 4.8. kello 20–21 Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69). Esiintymässä lauluyhtye Hoijakka.

Kesäillan sävelhartaus torstaina 4.8. kello 20–21 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10).  Esiintymässä Tomi Punkeri (baritoni) ja Laura Rahko (piano). Vapaa pääsy, ohjelma 5 €.

Lähetysilta perjantaina 5.8. klo 18–19.30 Ahti Alatalon pihamaalla Yli-Iissä (Kulmalantie 16). Ohjelmassa hartaus ja kahvitarjoilua.

Julkaistu 28.7.2016
Kuva: Sanna Krook