Kesäkonserttisarja käynnistyy Oulun tuomiokirkossa

Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kesäkonserttisarjassa kuullaan sekä paikallisia että ulkomaisia esiintyjiä.
2016_05 Tuomiokirkko_0051_THUMB.jpg

Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kesäkonserttisarja käynnistyy tiistaina 26.7. kello 20 Oulun tuomiokirkossa. Konsertissa esiintyvät Oulun tuomiokirkon kanttorit Henna-Mari Sivula ja Lauri-Kalle Kallunki. Urkuja ja pianoa soittaa Siilinjärven kanttori ja urkumuusikko Vesa Kajava.

Ohjelmassa on yksinlaulua, duettoja sekä urkumusiikkia. Sävellyksiä kuullaan muun muassa Oskar Merikannolta ja muilta suomalaisilta musiikintekijöiltä. Konsertissa kuultavat duetot on säveltänyt ja sovittanut Lauri-Kalle Kallunki, ja ohjelmaan kuuluu myös urkuri Miikka Lehtoahon säveltämä teos Enkelit!. Urkuimprovisaatiota kuulijoille esittelee Vesa Kajava.

Kaikkiin konserttisarjan tilaisuuksiin on vapaa pääsy. Käsiohjelma maksaa viisi euroa.

Sekä ulkomaisia että paikallisia esiintyjiä

”Oulun tuomiokirkon konserttisarja on pitkään jatkunut perinne. Joka vuosi esiintymässä on sekä paikallisia että ulkomaisia muusikoita”, kertoo kanttori Lauri-Kalle Kallunki Oulun tuomiokirkkoseurakunnasta. Tänä vuonna konserttisarja jatkuu syyskuun loppuun asti.

Tiistaina 2.8. tuomiokirkossa esiintyy unkarilainen urkutaiteilija Zsuzsa Elekes. Kesäkonserttisarja kuuluu myös Taiteiden yössä, jolloin tuomiokirkossa esiintyvät urkuri Péter Marosvári ja oululainen vaskikvartetti Owla.

Kesäkonserttisarjan konsertit:

Ti 26.7. klo 20