Menovinkkejä viikolle 29

Kesäisiä säveliä ja yhteislaulua Oulun seurakunnissa.
Turkansaari 2015_003_THUMB.jpg

Torstaina 21.7. Kesäillan sävelhartaudessa Haukiputaalla kuullaan sekä virsiä että kesäistä suomalaista musiikkia. Hartaus pidetään Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10) kello 20–21. Esiintymässä ovat Henna-Mari Sivula (sopraano) ja Miikka Lehtoaho (piano ja urut). Iltahartauden toimittaa kirkkoherra Jaakko Tuisku. Tapahtumaan on vapaa pääsy, ohjelmamaksu on 5€.

Sävelhartauden ohjelma koostuu enimmäkseen suomalaisesta musiikista, ja kesäisiä sävellyksiä kuullaan muun muassa Oskar Merikannolta ja Ilmari Hannikaiselta. Illan ohjelmaan kuuluu myös Miikka Lehtoahon säveltämä teos Enkelit!.

Sävelhartaudessa esitettävien virsien säestykset ovat pääasiassa improvisaatiota, joten musiikki elää hetkessä.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 18.7.–24.7.2016

Kesäkahvila Café Krypta ja pieni käsityöpuoti maanantaina 18.7. klo 10–19 Oulun tuomiokirkon kryptassa (Isokatu 6). Kesäkahvilasta voi ostaa leivonnaisia ja käsitöitä. Kahvila on avoinna maanantaista perjantaihin klo 10–19.

Opastettu kirkkokierros maanantaina 18.7. klo 18–18.30 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a).  Oulun tuomiokirkon kesäoppaat esittelevät kierroksella tuomiokirkkoa ja sen historiaa.

Opastettu kävelykierros maanantaina 18.7. klo 18–20 Intiön hautausmaalla (Kajaanintie 1). Lähtö kierrokselle tapahtuu hautausmaan pääportilta hautajaishuoneiston edestä. Varustautuminen sään mukaisella pukeutumisella ja hyvillä jalkineilla.  Hautausmaakierroksia järjestetään maanantaisin klo 18–20 22.8. asti, ja niiden teema vaihtuu viikoittain. Viikolla 29 teema on kulttuurin kaikuja & kuvernöörejä ja tervaporvareita. Kierrokset ovat ilmaisia eivätkä vaadi ennakkoilmoittautumista.

Kesäkahvila tiistaina 19.7. klo 12–15 Wirkkulassa haukiputaan seurakuntakeskuksen sisäpihalla (Kirkkotie 10). Kahvila on avoinna ti–pe klo 12–15  14.6.–5.8. välisenä aikana. Nuorten järjestämän kesäkahvilan tuotto lahjoitetaan lähetystyön hyväksi.

Nuotioilta keskiviikkona 20.7. klo 18.00 Halosenniemessä Koljun majalla (Koljontie 83). Kesäisinä keskiviikkoina Haukiputaalla järjestetään nuotioiltoja, joiden tarkoitus on kokoontua yhteen viettämään kesäiltaa laulun, kahvittelun ja hiljentymisen merkeissä. Mukana on seurakunnan työtekijöitä sekä kanttori johtamassa laulua. Varustautua kannattaa sään mukaisesti ja mukaan voi ottaa oman retkijakkaran.

Elokuussa nuotioillat järjestetään 3.8. Kalimenkylällä peltoaukealla (Kalimenkyläntie/yläkalimentie) ja 17.8. Virpiniemessä.

Vanhojen koululaulujen ilta keskiviikkona 20.7. klo 19–20 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Tapahtumassa lauletaan yhdessä vanhoja koululauluja. Tilaisuudessa runoja lausuu Hilkka Patja, säestäjänä Sari Wallin, iltahartaus Seija Helomaa.

Kesäkahvila Kahvimylly torstaina 21.7. klo 13–14.30 Myllyojan seurakuntatalolla (Koivumaantie 2). Tarjolla kahvia, teetä ja pientä purtavaa huokealla hinnalla. Kahvilasta voi myös ostaa muun muassa käsitöitä.

Kesäkahvila Keto torstaina 21.7. klo 14–18  Karjasillan kirkolla (Nokelantie 39). Tarjolla kahvia, leivonnaisia sekä juttuseuraa. Kahvila on osa Karjasillan seurakunnan kaupunkiviljelyä, joten paikan päällä voi vaihtaa myös viljelyvinkkejä tai taimia. Kahvilan tuotolla tuetaan ulkomaista lähetystyötä. Sateen sattuessa kahvila on avoinna Karjasillan kirkon seurakuntasalissa.

Kesäillan musiikkia torstaina 21.7. kello 19–20 Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69). Tapahtumassa lauletaan kesäisiä yhteislauluja. Säestäjinä Sanna Leppäniemi ja Leo Rahko. Kolehti kerätään Kirkon ulkomaanavulle.

Julkaistu 14.7.2016
Kuva: Sanna Krook