Menovinkkejä viikolle 27

Urkumusiikki soi Haukiputaalla.

PH_THUMB.jpg

Kesäillan sävelhartaudessa torstaina 7.7. kuullaan urkumusiikkia kirkkomuusikko Pauliina Hyryn esittämänä. Sävelhartaus järjestetään Haukiputaan kirkossa (Kirkkotie 10) klo 20–21. Hartauteen on vapaa pääsy, ohjelmamaksu on 5 €.

Pauliina Hyry on espoolainen kirkkomuusikko ja urkutaiteilija. Hän on opiskellut urkujen soittoa Sibelius-Akatemiassa ja toimii nykyään Leppävaaran seurakunnan kanttorina. Työnsä ohella Hyry konsertoi kamarimuusikkona ja soolourkurina. Hän on myös esiintynyt useissa merkittävissä urkukonserttisarjoissa.

Ensilevy Via Lucis (Valon tie) äänitettiin vuonna 2014. Se on muusikon itsensä mukaan kertomus uskosta ja toivosta, musiikin kauneudesta ja musiikista elämää kannattelevana voimana.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 4.7.–10.7.2016

Koskelan kesäkahvila maanantaina 4.7. klo 10–15 Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86). Edullisen kahvin ja pullan lisäksi tarjolla joka päivä erilaista ohjelmaa. Myynnissä myös käsitöitä. Kahvilan tuotto menee Suomen Lähetysseuran kautta Etiopian nälänhädän ehkäisemiseen. Kahvila on avoinna arkipäivisin klo 10–15. Kesäkahvilan pihalla on kirpputori, jonne voi lahjoittaa myytävää Missionuorten opintomatkaa varten. Tiistaisin kello 12 kokoontuu käsityökahvila, ja muulloin ompelemiseen on mahdollisuus Kesäkahvilan yläkerrassa sen aukioloaikoina.

Opastettu kirkkokierros maanantaina 4.7. klo 18–18.30 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a).  Oulun tuomiokirkon kesäoppaat esittelevät kierroksella tuomiokirkkoa ja sen historiaa.

Kesäkahvila Cafe Krypta ja pieni käsityöpuoti maanantaina 4.7. klo 10–19 Oulun tuomiokirkon kryptassa (Isokatu 6). Kesäkahvilasta voi ostaa leivonnaisia ja käsitöitä. Kahvila on avoinna maanantaista perjantaihin klo 10–19.

Opastettu kävelykierros maanantaina 4.7. klo 18–20 Intiön hautausmaalla (Kajaanintie 1). Lähtö kierrokselle tapahtuu hautausmaan pääportilta hautajaishuoneiston edestä. Varustautuminen sään mukaisella pukeutumisella ja hyvillä jalkineilla.  Hautausmaakierroksia järjestetään maanantaisin klo 18–20 22.8. asti, ja niiden teema vaihtuu viikoittain. Maanantaina 4.7. teema on kuvernöörejä ja tervaporvareita. Kierrokset ovat ilmaisia eivätkä vaadi ennakkoilmoittautumista.

Nuotioilta keskiviikkona 6.7. klo 18 Kellon Kiviniemen kalasatamassa (Pyhtisenmutka 7). Kesäisinä keskiviikkoina Haukiputaalla järjestetään nuotioiltoja, joiden tarkoitus on kokoontua yhteen viettämään kesäiltaa laulun, kahvittelun ja hiljentymisen merkeissä. Mukana on seurakunnan työtekijöitä sekä kanttori johtamassa laulua. Varustautua kannattaa sään mukaisesti ja mukaan voi ottaa istumisen mukavoittamiseksi oman retkijakkaran.

Heinäkuun toinen nuotioilta järjestetään 20.7. Koljun majalla (Koljontie 83). Elokuussa nuotioillat järjestetään 3.8. Kalimenkylällä peltoaukealla (Kalimenkyläntie/yläkalimentie) ja 17.8. Virpiniemessä. Illat aloitetaan klo 18.

"Näin unta kesästä kerran" – suven runoilta Eino Leinon ja Lauri Viidan lyriikasta keskiviikkona 6.7. klo 18–19.30. Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Runon ja suven päivänä on mahdollisuus tulla Kastellin kirkolle kuuntelemaan runonlausuntaa ja laulamaan kesäisiä yhteislauluja. Runoja lausuvat Hilja Alasuvanto, Hilkka Patja, Juho Sarkamo ja Juha Vähäkangas. Kesäisiä virsiä ja lauluja säestää Riitta Piippo. Vapaa pääsy.

Kesäillan musiikkia keskiviikkona 6.7. klo 19–20 Yli-Iin kirkossa (Kirkkokuja 4). Esiintymässä puhallinyhtye, johon kuuluvat Laura Rahko (huilu), Joonas Karhumaa (klarinetti), Juha Matti Karhumaa (pasuuna), Elias Karhumaa (pasuuna), Eerik Karhumaa (baritoni) ja Jaakko Rahko (urut).

Rippikoululauluja kesäillassa keskiviikkona 6.7. kello 19–20 Jäälin kappelissa (Rivitie 9). Tapahtumassa lauletaan rippikoulun suosikkilauluja vuosien varrelta Nuoren seurakunnan veisukirjasta. Kaikenikäiset ovat tervetulleita mukaan musisointiin. Myös oman soittimen voi ottaa mukaan halutessaan.

Kesäillan musiikkihetki torstaina 7.7. kello 19–20 Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69). Esiintymässä Johanna Fiskaali (viulu) ja Aili Heikkilä (piano). Vapaa pääsy.

Kesäillan musiikkia torstaina 7.7. kello 20–21 Ylikiimingin kirkossa (Kirkkomäki). Esiintymässä ylikiiminkiläisiä muusikoita ja lauluryhmä Sela.

Julkaistu 1.7.2016
Kuva: Elina Orpana