Tiekirkot kutsuvat taivaalliselle tauolle

Oulussa on kolme Tiekirkkoa.
2016_05 Tuomiokirkko_0064_THUMB.jpg

Noin 265 evankelis-luterilaista ja ortodoksista kirkkoa pitää ovensa avoinna kesällä 2016 Tiekirkkoina. Komeat kirkot ja kauniit kirkkomiljööt ovat suosikkinähtävyyksiä kautta maan.

Oulussa Tiekirkkoja ovat Oulun tuomiokirkko (Kirkkokatu 3a), Haukiputaan kirkko (Kirkkotie 10) ja Kiimingin kirkko (Kirkonniementie 8).

Oulun tuomiokirkko on avoinna päivittäin 28.8. saakka kello 10–20. Haukiputaan kirkko on avoinna 26.8. saakka maanantaista perjantaihin kello 10–18. Kiimingin kirkko on avoinna 29.7. saakka maanantaista perjantaihin kello 12–18. Kaikissa kolmessa kirkossa on mahdollisuus tutustua kirkkoon oppaan avustuksella.

Oulussa myös Tuiran kirkossa (Myllytie 5) ja Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39) on mahdollista vierailla kesällä arkisin kello 9–16. Molempiin pääsee kulkemaan kirkkoherranviraston kautta.

Tiedot kaikista Suomen Tiekirkoista sekä reittiopasteet löytyvät www.tiekirkot.fi-verkkopalvelusta. Tien päällä kirkkoihin opastavat myös Tiekirkko-liikennemerkit.

Parasta Tiekirkoissa -kuvakilpailu

Kesällä 2016 oman parhaan tiekirkkokokemuksensa voi ikuistaa kuvaksi ja osallistua samalla Tiekirkkojen kuvakilpailuun. Kilpailuun voi osallistua jakamalla Parasta Tiekirkossa -kuvan sosiaalisen median kanavissa tunnuksella #tiekirkot tai #tiekirkko. Kilpailuaika on 20.8. saakka ja palkintoina on rahapalkkioita sekä iPadMini. Lisätietoja osoitteessa www.tiekirkot.fi

Suomen ensimmäiset Tiekirkot avautuivat 1990-luvun alussa, jolloin avoinna oli muutama kirkko Pohjois-Suomessa. Saksasta lähtenyt idea avointen ovien kirkoista on vuosien mittaan saanut siivet. Mukana on sekä evankelisluterilaisia että ortodoksisia kirkkoja. Uusia kirkkoja tulee mukaan joka vuosi.

Lisätietoja: http://www.tiekirkot.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkon tiedotuskeskuksen tiedote 25.5.2016 Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Oulun ev.lut. seurakuntien avoimet kirkot: www.oulunseurakunnat.fi/kirkot-ja-kappelit

2016-06-28 10:20:01.0