Menovinkit viikolle 22

Uudet papit vihitään virkoihinsa ordinaatiomessussa.
Ordinaatio Tuomiokirkossa v.2007 Kuvaaja Juha Saastamoinen_L.jpg

Sunnuntaina 5.6. kello 10 alkaen järjestetään ordinaatiomessu Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Ordinaatiomessua johtaa piispa Samuel Salmi. Ordinaatiomessussa vihitään uudet papit virkoihinsa. Ordinaatiomessu lähetetään myös virtuaalikirkon kautta osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi ja radioidaan Radio Pookin kautta.

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa ordinaatio järjestetään papeille, diakoneille ja piispoille. Ennen ordinaatiota järjestetään siihen osallistuville ordinaatiokoulutus. Vihkiminen tapahtuu aina sen hiippakunnan tuomiokirkossa, jossa kyseinen henkilö tulee työskentelemään.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 30.5.–5.6.2016

Aamupuuro työttömille ja vähävaraisille maanantaina 30.5. klo 9.30–10.30 Kiimingin Vanhustentaloyhdistyksen kerhohuoneella Kolamäellä (Kivitie 1). Vähävaraisille tarkoitetun maksuttoman aamupuurotarjoilun yhteydessä jaetaan kiiminkiläisistä kaupoista saatuja elintarvikkeita.

Kyläkamari maanantaina 30.5. klo 11–14 Oulunsalon seurakunnan uudessa toimitilassa, käynti sisäpihan puolelta (Kauppiaantie 5). Kyläkamariin voi tulla kahvittelemaan ja seurustelemaan yksin tai ystävän kanssa. Paikalla on myös SPR:n Terveyspointti.

Opastettu kirkkokierros maanantaina 30.5. klo 18–18.30 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a).  Oulun tuomiokirkon kesäoppaat esittelevät kierroksella tuomiokirkkoa ja sen historiaa.

Konsertti Ylivieskan kirkon urkujen hyväksi maanantaina 30.5. klo 19 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Oulun Ammattikorkeakoulun musiikin opiskelijat esiintyvät konsertissa. Tilaisuudessa kerätään kolehti Ylivieskan kirkon urkujen hyväksi.

Diakonian aamupuuro tiistaina 31.5. klo 9–10 Oulunsalon seurakunnan monitoimitila Pysäkissä (Kauppiaantie 5). Diakonian aamupuuro on tarkoitettu vähävaraisille ja yksinäisille oulunsalolaisille. Puuron lisäksi ateriaan kuuluu leipä lisukkeineen ja kahvi tai tee.

Puistopyhäkoulu lapsille ja perheille tiistaina 31.5. klo 10–10.20 Talvikkipuiston leikkipuisto Rajakylässä (Tervakukkatie 54). Puistopyhäkouluun ovat tervetulleita lapset vanhempineen. Puistopyhäkoulussa hiljennytään leikkien lomassa kuulemaan Taivaan Isästä, laulamaan ja leikkimään yhdessä. Pyhäkoulu kestää noin 20 minuuttia. Sadevaraus. Mukana puistopyhäkoulussa ovat lastenohjaajat Seija, Marja-Liisa ja Anu.

Miesten ilta keskiviikkona 1.6. klo 17 Isoniemen leirikeskuksella (Isonniementie 510). Kaiken ikäisten miesten tapaamisessa voi jutella ja paistaa kalaa muiden kanssa. Miesten iltaa vietetään nuotiolla kodassa tai taivasalla meren rannalla.

Nallekahvila torstaina 2.6. klo 10–12 Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3).  Lapsiperheiden tapaamispaikassa iloista yhdessäoloa, kahvittelua ja leikkiä. Nallekahvila toimii väliaikaisesti (21.4.–2.6.) Pyhän Tuomaan kirkolla Tuiran kirkon remontin vuoksi.

Varttihartaus torstaina 2.6. klo 18–18.15 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Kesäiset hartaushetket ovat tuomiokirkkoseurakunnan kirkonisäntien pitämiä.

Kuva vuodelta 2007 ordinaatiomessusta Oulun tuomiokirkosta. Kuvaaja: Juha Saastamoinen.

Julkaistu 26.5.2016

2016-05-26 16:04:01.0