Hauskaa tekemistä ja turvaa alakouluikäisille Lastenpäivillä

Oululaislapset ovat viettäneet kesäpäiviään Hietasaaressa jo yli 50 vuotta
Lastenpaivat_2016_THUMB.jpg

Oulun ev.-lut. seurakuntien Lastenpäivät tarjoavat 7–10-vuotiaille kesälomalaisille paitsi hauskaa toimintaa, myös turvallisten aikuisten seuraa ja mahdollisuuden tutustua uusiin kavereihin. Lastenpäivät ovat arkisin kello 10–15 Hietasaaren kaupunkileirikeskuksessa 6.–30.6. ja Lämsänjärven leirikeskuksessa 9.6.–15.7.

Ilmoittaudu tästä: www.oulunseurakunnat.fi/lastenpaivatLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lastenpäiviä on kesäisin järjestetty Hietasaaressa jo yli 50 vuotta.  Yksi entinen Hietasaaren lastenpäiväläinen löytyy nykyään Tuiran seurakunnasta: kirkkoherra Niilo Pesonen on viettänyt kesiään Hietasaaressa 1970-luvulla. ”Hauskaa oli. Siellä pelattiin kavereiden kanssa, uitiin ja syötiin hyvää ruokaa, vietettiin mukavia kesäpäiviä”, Pesonen muistelee.

Parhaat asiat eivät ole muuttuneet vuosien saatossa: ”Lastenpäivät ovat mukavaa ja turvallista viriketoimintaa lapsille. Ajatus on, ettei kenenkään tarvitsisi olla yksin kotona. Osallistuminen on ilmaista ja lapsille tarjotaan päivittäin lämmin ateria”, kertoo Tuiran seurakunnan lapsityönohjaaja Kirsi Merenheimo-Mäenpää.

Päivien ohjelmassa on pelejä ja askartelua sekä hartaushetkiä ja retkeilyä. Sekä Hietasaaren että Lämsänjärven leirikeskukset sijaitsevat kaupungissa, mutta luonnonhelmassa ja veden äärellä, joten sään salliessa pääsee myös uimaan.

Lastenpäiville ilmoittaudutaan etukäteen

Lastenpäivät on suunnattu 7–10-vuotiaille, siis 2006–2009 syntyneille oululaisille lapsille. Juhannusaattona Lastenpäiviä ei järjestä. Mahdollisista erillisistä retkistä peritään erillinen maksu.

Lastenpäiville tulee ilmoittautua viimeistään osallistumisviikkoa edeltävänä torstaina, jokaiselle halutulle viikolle erikseen. Lämsänjärven Lastenpäiville voi ilmoittautua myös paikan päällä, mikäli tilaa on.

Lastenpäiville voi ilmoittautua Oulun seurakuntien nettisivuilla osoitteessa ww.oulunseurakunnat.fi/lastenpaivatLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätietoja voit kysyä:
Hietasaaren lastenpäivistä: Tuiran seurakunnann lastenohjaaja Teija Kokko p. 050 534 7477, teija.kokko@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Lämsänjärven lastenpäivistä: Karjasillan seurakunnan lapsi- ja perhetyön sihteeri Mari Jääskeläinen p. 040 574 7109, mari.jaaskelainen@evl.fi

Julkaistu 25.5.2016

Wed May 25 13:18:01 EEST 2016