Syksyn päiväkerhoihin voi nyt ilmoittautua

Oulun ev.lut. seurakuntien ensi syksyn lasten päiväkerho- ja pikkukouluryhmiin voi nyt ilmoittautua.

paivakerho karjasilta Kuvaaja Sanna Krook_L.jpg

Päiväkerhot ja pikkukoulut on tarkoitettu 3–5-vuotiaille lapsille, jotka kokoontuvat pääsääntöisesti kaksi kertaa viikossa kaksi–kolme tuntia kerrallaan.  Syksyn 2016 päiväkerhoihin ja pikkukouluihin voi nyt ilmoittautua 22.5. saakka osoitteessa http://www.oulunseurakunnat.fi/paivakerho.

”Päiväkerhoissa lapsi osallistuu monipuoliseen, lapsen kokonaiskehitystä tukevaan toimintaan: liikuntaan, ulkoiluun, satu-ja lukuhetkiin, musiikkiin ja kädentaitoihin. Yhdessä hiljentyminen luo turvallisuutta”, sanoo Kiimingin seurakunnan lapsityönohjaaja Anne Schönberg.

Päiväkerhoihin ja pikkukouluihin voi osallistua asuinalueesta tai seurakuntarajoista riippumatta. Päiväkerho on maksuton. Pikkukouluissa perhe käyttää kaupungin palvelusetelin.

Päiväkerhoja järjestetään kaikissa Oulun ev.lut. seurakunnissa Oulun tuomiokirkkoseurakuntaa lukuun ottamatta.  Pikkukouluista vastaa Oulujoen seurakunta yhteistyössä Oulun kaupungin kanssa.

Rotuaarilla juhlitaan lauantaina 14.5. teemalla Pieni on suurin

Kirkon varhaiskasvatusta on tehty Suomessa 70 vuotta. Sitä juhlistetaan Oulussa Rotuaarilla lauantaina 14.5. kello 12–15. Juhlan kunniaksi Rotuaarin lavalla on tasatunnein eli kello 12, 13 ja 14 koko perheen konsertti, jossa esiintyjänä on Pieni suuri seikkailu-orkesteri. Lapsille on ohjelmassa myös kasvomaalausta, keppihevosrata ja onnenpyörä.

Tapahtuman ajan Rotuaarin lavan läheisyydessä voi myös ilmoittautua ensi syksyn päiväkerhoihin ja tutustua seurakuntien varhaiskasvatuksen palveluihin.

Lisätietoja: Kiimingin seurakunnan lapsityönohjaaja Anne Schönberg p. 040 743 1901

Kuva Karjasillan seurakunnan päiväkerhosta. Kuvaaja: Sanna Krook

Julkaistu 13.5.2016