Paluu kauneuteen – paastonajan taidenäyttelyn avajaiset Tuiran kirkossa

”Ryhmän työskentely osoitti, että surusta, kärsimyksestä, tuskasta, pelosta ja jopa kauhusta voi syntyä kauneutta. Ryhmän tekemät taideteokset ovat esillä Tuiran kirkolla pääsiäistä edeltävät viikot. Ne muistuttavat kirkossa kävijää kärsimyksen todellisuudesta ja ylösnousemuksen kauneudesta”, kertoo ryhmän ohjaajana toiminut pastori ja psykoterapeutti Helena Paalanne.
PaluuKauneuteen_L.jpg

"Mitä syvemmin kuolemme, sitä kirkkaammin nousemme" - Munkki Serafim

Paluu kauneuteen – paastonajan taidenäyttelyn avajaisia vietetään sunnuntaina 13.3. kello 17 Oulussa Tuiran kirkossa, Myllytie 5.

Näyttelyn työt ovat Romusta taiteeksi -ryhmään osallistuneiden tekemiä teoksia. Tuiran seurakunnassa järjestettiin tänä keväänä ensimmäistä kertaa ryhmä, jossa kriisin, trauman tai jonkinlaisen tunneperäisen menetyksen kokeneita ihmisiä kutsuttiin työstämään tapahtunutta taiteen, mietiskelevän rukouksen sekä keskustelun kautta.

”Kristinuskon suurin mysteeri on kärsimyksen ja ylösnousemuksen suhde”, hän pohtii.

Ryhmän toisena ohjaajana on toiminut taiteilija Moosa Myllykangas.

Näyttelyn avajaisten jälkeen vietetään iltamessua kello 18. Näyttely on esillä 29.3. saakka ja se on nähtävillä Tuiran kirkon aukioloaikoina.

Julkaistu 9.3.2016

2016-03-09 16:09:22.0