Tervetuloa partioon! Aikuisten partiotilaisuus 28.2. klo 18

Tervetuloa partioon! -tilaisuus pidetään sunnuntaina 28.2. klo 18 Lämsänjärven leirikeskuksessa. Huom. aika! Joissain ilmoituksissa on ollut virheellinen kellonaika.
Johtajatulet_Otto_Virtanen-552_M.jpg

Aikuisenakin voi aloittaa partioharrastuksen
Partion suosio on kasvussa

Loppuiko partioharrastus ennen kuin se ehti edes kunnolla alkaa? Vai jäikö partioharrastus opiskelun, ruuhkavuosien tai työkiireiden alle? Oletko miettinyt että sitten joskus? Nyt on sen aika!

Sunnuntaina 28.2. kello 18–19.30 Lämsänjärven leirikeskuksessa järjestettävä Tervetuloa Partioon! -tilaisuus on tarkoitettu kaikille partioharrastuksesta kiinnostuneille aikuisille. Mukaan voi tulla yksin, yhdessä ystävän tai perheen ja ihan pientenkin lasten kanssa. Aikaisempaa partiokokemusta ei tarvitse olla.

Tarkoitus on tarjota aikuisillekin mahdollisuus aloittaa tai jatkaa partioharrastustaan.  Mukaan voi tulla, jos tykkää liikkua luonnossa ja retkeillä, mutta kaipaisi muita seuraksi tai kokee, että omat erätaidot eivät siihen riitä.

”Se, mitä aikuisten partiossa tehdään, riippuu mukaan tulevien mielenkiinnon kohteista. Jos talviretkeily kiinnostaa, voidaan tehdä vaikka retki Rovaniemelle ja yöpyä lumiluolassa”, kertoo Oulun seurakuntien partiotoiminnasta vastaava Sanna Parkkinen. ”Minulle partio on antanut valtavasti: uusia ystäviä, elämyksiä, erätaitoja ja rohkeutta kokeilla uusia asioita”, jatkaa ikänsä partiotoiminnassa mukana ollut Parkkinen.

Aikuispartion on tarkoitus on kokoontua 1–2 kertaa kuussa, ja kokoontumisaikoja voidaan sovittaa osallistujien elämäntilanteen mukaan. Mikäli mukaan saadaan perheitä, perustetaan heille oma perhepartio-ryhmä.

Partio on edullinen harrastus. Vuosimaksu on 60 euroa. Makuupussin, makuualustan, teltan ja retkikeittimen ja muita retkeiluvarusteita saa tarvittaessa lainaan.

Partion suosio kasvussa

Partioharrastuksen suosio on kasvanut tasaisesti viime vuosien aikana. Vuonna 2015 Suomen Partiolaisten jäseniä oli 53398, kun vuonna 2014 jäseniä oli 52204 ja vuonna 2013 48840. Pohjanmaan alueella (johon Oulukin kuuluu) partiolaisia oli 5227 vuonna 2015, kun vuonna 2014 jäseniä oli 4754. (Tilastot eri vuosilta ovat ko. vuoden heinäkuun lopulta.)

Partiolippukunnat ovat rekisteröityjä yhdistyksiä, eli ne toimivat itsenäisesti. Evankelisluterilaiset seurakunnat ovat usein partion taustayhteisö, joka toimii partion taustalla ja tukena, mutta ei määrittele toimintaa. Oulun seurakunnat tekevät yhteistyötä Oulun seudulla 13 partiolippukunnan kanssa.

Oulun seurakuntien partiotoiminnasta vastaava nuorisotyönohjaaja Sanna Parkkinen, p. 040 574 7116, sanna.parkkinen@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuva: Otto Virtanen / Partiolaisten kuvapankki

Fri Feb 26 10:42:01 EET 2016