Oululaisten hyvää tahtoa riittää yhä jaettavaksi

Vähävaraisille jaetaan vaatteita Kuivasjärven seurakuntakodilla to 21.1. kello 12-15
2015_09Vaatekerays_SannaKrook_M.jpg

Tuiran seurakunnan diakoniatyö järjestää vaatteidenjakotilaisuuden vähävaraisille torstaina 21.1. kello 12–15 Kuivasjärven seurakuntakodilla (Karppalantie 6). Jaossa on ensisijaisesti naisten vaatteita, lasten ulkovaatteita sekä liinavaatteita ja pyyhkeitä.

Jaettavat vaatteet ja liinavaatteet ovat syksyllä 2015 järjestetyn Peitto ja patja -keräyksen lahjoituksia. Oululaiset lahjoittivat ennennäkemättömän määrän vaatteita ja tavaraa turvapaikanhakijoiden tarpeisiin, ja Kuivasjärven seurakuntakoti tuli parissa päivässä ääriään myöten täyteen lahjoituksista.

Syksyn Peitto ja patja -keräyksen järjestänyt Tuiran seurakunnan pastori Helena Paalanne kutsuu keräystä 'moderniksi ruokkimisihmeeksi’.

”Syksyn ajan avustuksia on kuljetettu kymmeniä peräkärryllisiä Oulun alueen vastaanottokeskuksiin ja hätämajoitusyksiköihin. Raamatun kertomuksessa Jeesus ruokki viidellä leivällä ja kahdella kalalla yli viisituhatta miestä, ja tähteitäkin jäi 12 vakallista. Tämän modernin ruokkimisihmeen "kaksitoista vakallista tähteitä" on siis jäljellä ja niitä jaetaan nyt kaikille apua tarvitseville”, Paalanne iloitsee.

Kuva: Sanna Krook
Tiedote 12.1.2015