Oulun kirkoissa kävijöitä superviikonloppuna lähes 11 000

Lukuisat jumalanpalvelukset, Kauneimmat joululaulut ja muut musiikkitapahtumat kokosivat Oulun seurakuntien tapahtumiin viikonlopun aikana noin 11 000 kävijää. Ihmisiä keräsivät yhteen niin kirkoissa kuin niiden ulkopuolella järjestetyt tapahtumat. Luvussa on otettu huomioon 13.-15.12. järjestetyt tilaisuudet.

Kuvassa on ulkotulin valaistu kävelytie, jolla kulkee ihmisiä kohti kirkkoa.

Oulunsalon joulupolulla kulki monta sataa ihmistä 13. joulukuuta. (Kuva: Mari Aho-Palola)

Vuodesta toiseen suurinta suosiota kirkon joulun ajan tapahtumissa nauttii Kauneimmat Joululaulut, jotka vetivät viikonlopun aikana tuhansia ihmisiä nauttimaan joululaulujen laulamisesta. Esimerkiksi Tuomiokirkossa ja Oulujoella kirkot olivat täynnä innokkaita laulajia. Kauneimpia joululauluja kokoonnuttiin laulamaan viikonlopun aikana 30 kertaa.

Viikonlopun suosituimpiin tapahtumiin kuului Jouluoratorio, joka keräsi 1497 ihmistä nauttimaan riemukkaasta joulumusiikista Oulun tuomiokirkossa sunnuntaina.

Oulunsalon joulupolulla  perjantaina jouluisesta tunnelmasta nautti noin 700-800 kävijää.

- Toista kertaa Oulunsalon kirkolla ja museolla järjestetty tapahtuma löysi hyvin lapsiperheet. Esimerksiksi kahteen kertaan järjestetyt joululaulut olivat täynnä. Koko tapahtuma oli jälleen onnistunut tapahtuma, kertoo Oulunsalon seurakunnan kirkkoherra Petri Satomaa.

Kaikki Oulun ev.lut. seurakuntien joulunajan tapahtumat löytyvät seurakuntien verkkosivuilta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/joulu

Julkaistu 18.12.2019

Wed Dec 18 08:39:00 EET 2019