Taustatarinaklubilla upeita konsertteja ja olohuonetunnelmaa

Kevään ohjelmistossa on uutta saamelaismusiikkia tekevän Vildán ja SuomiLovesta tutun Osmo Ikosen sekä Laura Sippolan, Timo Marjoniemen ja oululaisen laulaja-lauluntekijä Timo Johanneksen konsertit.
Laura Sippola.jpg

Laura Sippola. Kuva: Jani Laukkanen

Oulun Vanhassa pappilassa järjestettävä Taustatarinaklubi on lauluntekijäklubi, joka on sarja hienoja konsertteja, syviä keskusteluja ja olohuonetunnelmaa.

Klubilla päivän artistivieras esittää omaa musiikkiaan ja kertoo tarinoita laulujensa takaa. Dialogia yleisön ja artistin välillä rakentaa klubin vetäjä, oululainen laulaja-lauluntekijä Iina Palokangas.

Taustatarinaklubi järjestetään Oulussa Vanhassa pappilassa, Asemakatu 6. Kaikki keikat alkavat kello 16. Konsertteihin on vapaa pääsy.

Tammikuussa 20.1. Taustatarinaklubin viidennen kauden aloittava Laura Sippola on työskennellyt omintakeisella urallaan pitkän tovin. Plakkarissa on sooloalbumeita sekä liuta keikkoja niin oman Tuki-yhtyeen keulahahmona kuin pianistina eri artistien kokoonpanoissa. Muusikon lauluissa folk ja jazz sekoittuvat pettämättömään melodiantajuun ja omintakeisiin sanoituksiin. Vuonna 2017 Sippolasta tuli Suomen ensimmäinen taiteellisen tohtorintutkinnon tehnyt laulaja-lauluntekijä.

Helmikuun artistivieras Timo Marjoniemi on uuden sukupolven SuomiSoul-muusikoita. Kiuruvedeltä lähtöisin oleva, sen jälkeen myös itsensä oululaiseksi tunnistava Marjoniemi on musiikin sekatyöläinen saksofonisti ja laulaja. Timon ensimmäinen EP julkaistiin keväällä 2018 ja uutta musiikkia on luvassa lähitulevaisuudessa. Timo Marjoniemi esiintyy Taustatarinaklubilla sunnuntaina 17.2.

Maaliskuussa 17.3. esiintyy oululainen laulaja & lauluntekijä Timo Johannes, jonka musiikki on jotain Egotripin ja Matti Johannes Koivun väliltä. Timo on parhaillaan työstämässä esikoisalbumiaan. Klubilla mukana myös Oulun oma Petri Kuusela ja Vanhassa pappilassa luvassa dynaamisia kitarasovituksia, veljellistä synergiaa sekä kappaleita, joita et voi vielä kuulla missään muualla.

Huhtikuun taustatarinaklubilla esiintyy 14.4. upea VILDÁ, jonka musiikki on uniikki yhdistelmä mystisiä joikuja, svengaavia rytmejä ja improvisaatiota. Vaikutteita ammennetaan saamelaisten vahvasta yhteydestä luontoon, nykypäivän popmusiikista sekä suomalaisesta kansanmusiikista. Hildá Länsmanin vaikuttavat joiut ja Viivi Maria Saarenkylän ilmeikäs harmonikka luovat dialogin, joka tempaisee kuulijan Saamenmaan tuulien tuiverrukseen tyttömäisellä charmilla. VILDÁn esikoisalbumi julkaistaan maaliskuussa 2019.

Toukokuussa 5.5. Taustatarinaklubin viidennen kauden päättävä Osmo Ikonen on Suomen lahjakkaimpiin muusikoihin lukeutuva multi-instrumentalisti. Ikonen on julkaissut kaksi sooloalbumia ja lisäksi hänet tunnetaan lukuisista TV-ohjelmista, kuten SuomiLOVE, Tähdet, tähdet ja The Voice Of Finland sekä Sunrise Avenuen kosketinsoittajana.
Taustatarinaklubin järjestää Oulun tuomiokirkkoseurakunta.

Tykkää Taustatarinaklubista Facebookissa!

Mon Jan 07 13:16:00 EET 2019