Tule laulamaan Hoosiannaa Oulun tuomiokirkon edustalle la 1.12.

Hoosianna-juhla järjestetään kuudetta kertaa ja tilaisuudesta on muodostunut oululainen perinne joulun aloittamisen juhlana.

Ensimmäisen adventin Hoosianna-juhla käynnistää jälleen joulun odotuksen Oulussa.

Lyhtykulkue lähtee Rotuaarin pallolta klo 15.30 ja kulkueen aikana osallistujat kuulevat jouluista musiikkia useiden kuorojen laulamana. Kulkueessa vaeltavat myös alpakat ja aasi. Kulkueen jälkeen voi siirtyä tuomiokirkon pihalle, Pikkukirkkoon, jossa aasi ja alpakat ovat tavattavissa ja Pikkukirkon seimi nähtävillä. Glögitarjoilu.

Juhla on Oulun tuomiokirkon portailla ja edustalla klo 16 ja Sofia Magdalena -kuoron tiernapoikakonsertti kirkossa klo 16.30. Glögiä on tarjolla Pikkukirkolla klo 16.30 alkaen.

Tilaisuuden tervehdykset esittävät kaupunginjohtaja Päivi Laajala ja piispa Jukka Keskitalo. Tilaisuuden juontaa tuomiorovasti Satu Saarinen.

Huipennuksena kuullaan Hoosianna-hymni, jonka kuorolaiset laulavat äänissä ja juhlaan osallistuvat yhtyvät mukaan. Lisäksi juhlassa kuullaan puhallinmusiikkia vaskikvartetin esittämänä.

Sofia Magdalena -kuoron konserttiin tuomiokirkossa on vapaa pääsy.

(Tiedote julkaistu verkossa 30.11.2018)

2018-11-30 09:38:00.0