Elävä adventtikalenteri tarjoaa yllätyksiä jokaiselle päivälle

Joulua voi odottaa tänä vuonna perinteisen joulukalenterin lisäksi myös elävän adventtikalenterin avulla. Oulun tuomiokirkkoseurakunnan järjestämä elävä adventtikalenteri käynnistyy 1. joulukuuta ja tarjoaa joka päivä erilaisen tapahtuman jouluun saakka.
joulu_1_S.jpg

Elävä joulukalenteri on sopii kaikenikäisille joulunodottajille. (kuva Aarne Ormio)

Kunkin päivän tapahtuma on yllätys, jonka sisältö selviää paikanpäällä. Tapahtumat sijoittuvat pääsääntöisesti keskustan seurakuntataloon ja käynnistyvät kello 18, mutta joukossa on myös muualla ja eri aikoina pidettäviä jouluisia hetkiä. Jokaisella kerralla tarjolla on glögiä ja piparkakkuja.

Elävän adventtikalenterin tarkoituksena on tarjota joulumieltä ja pieni yllätyksiä arjen keskelle.

”Jokainen päivä tarjolla on jotain uutta. Joskus teemme yhdessä jotakin, joskus taas voi vain keskittyä kuuntelemaan”, kertoo järjestelyissä mukana oleva seurakuntapastori Ville Halkosaari.

Tapahtumat kestävät noin tunnin ja ne on suunnattu kaikenikäisille joulunodottajille. Joulukalenterin aikataulu ja tapahtumapaikat löytyvät Oulun seurakuntien verkkosivuilta tapahtumatiedoista. Tieto seuraavan päivän tapahtumasta päivittyy myös tuomiokirkkoseurakunnan Facebook-sivulle, joka löytyy hakusanalla ”kirkonmäellä”.

Julkaistu 28.11.2018

2018-11-28 08:24:00.0