Seurakuntien joulumyymälästä hyvää mieltä lähelle ja kauas

Oulun ev.lut. seurakunnat ovat avanneet yhteisen pop up -käsityöpuodin Wanhan Apteekin taloon (Pakkahuoneenkatu 10). Puodin tuotto ohjataan kirkon auttamistyöhön köyhissä maissa. Puoti on avoinna 22.12. saakka arkipäivisin maanantaista perjantaihin kello 10-18 ja lauantaisin kello 10-15.
Lähetyssihteeri Tarja Oja-Viirret Oulun seurakuntien yhteisen joulupuodin ovella

Tuiran seurakunnan lähetyssihteeri Tarja Oja-Viirret iloitsee seurakuntien yhteisestä joulupuodista. Kuva: Elsi Salovaara

Myymälän valikoimaan kuuluvat perinteisten villasukkien ja kudonnaisten lisäksi muun muassa eri materiaaleista tehdyt korut ja koristeet sekä käyttötavarat kuten joulusinappi ja pihaluudat. Käsityöt ovat syntyneet vuoden mittaan Oulun ev.lut. seurakuntien ryhmissä. Myynnissä on myös Kambodžassa tehtyjä esiliinoja, joiden tuotto kohdennetaan kambodžhalaisten perheiden elinolojen kohentamiseen Suomen Lähetysseuran kautta.

Lähetyssihteeri Tarja Oja-Viirret on haaveillut jo pitkään seurakuntien yhteisestä käsityöpuodista. Unelmasta tuli totta, kun sopiva tila löytyi Oulun tuomiokirkkoseurakunnan luottamushenkilön avustuksella:

”Hienoa, että seurakunnat ovat yhdistäneet voimansa ja vapaaehtoistemme työn tulokset on koottu tähän yhteiseen myymälään näkyvälle paikalle”, hän iloitsee.

Jouluisia myyjäisiä Kiimingissä, Haukiputaalla ja Pateniemessä

Oulun seurakuntien joulumyyjäisten sarja käynnistyy perjantaina 30.11. Kiimingissä. S-Marketin aulassa (Kauppareitti 2) myydään kello 10-16 porkkana- ja lanttulaatikoita sekä leivonnaisia ja käsitöitä Kiimingin seurakunnan lähetystyön hyväksi.

Haukiputaan alueella järjestetään kahdet myyjäiset. Lauantaina 1.12. kello 10-12 Kellon seurakuntakodissa (Kylätie 8) nautitaan jouluisesta tunnelmasta myyjäisten ja joulupuuron merkeissä. Riisipuuroa ja luumusoppaa voi ostaa myös kotiin vietäväksi ja tarjolla on lisäksi lanttu-ja porkkanalaatikoita, leivonnaisia, käsitöitä sekä arpoja. Joulukoristeiden vaihtopöydästä voi hakea uutta ilmettä kodin jouluun.

Perjantaina 14.12. kello 11–18 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10) vietetään Kaiken kansan puuropäivää, jossa on puuro- ja kahvitarjoilu kello 17 saakka, myyjäiset ja jouluista ohjelmaa kaiken ikäisille. Myyjäispöydästä löytyy jouluherkkuja ja käsitöitä. Lapsille on lelunvaihtopiste. Puuropäivän päätteeksi kello 18 Haukiputaan kirkossa alkaa veisumessu, jossa lauletaan kauneimpia joululauluja.

Pateniemen perinteiset joulumyyjäiset järjestetään sunnuntaina 16.12. kello 10–14 Honkapirtillä (Pateniementie 86). Tarjolla on muun muassa käsitöitä, leivonnaisia ja joululaatikoita. Lapsille on onnenpyörä ja kahviosta saa lounasta, kahvia ja leivonnaisia.

Oulun seurakuntien joulutapahtumat löytyvät osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/joulu.

Julkaistu 27.11.2018

2018-11-27 09:56:00.0