Kauneimmat joululaulut soivat Oulussa lähes sata kertaa

Kauneimmat joululaulut järjestetään tänä vuonna jo 46. kerran. Oulun seurakuntien alueella on luvassa lähes sata tilaisuutta. Kirkkojen ja seurakuntakotien lisäksi laulutilaisuuksia järjestetään nuorisoseurantaloilla, kirjastoissa, kouluilla, kahviloissa ja ravintoloissa.

Kuvassa on tämän vuoden Kauneimmat joululaulut -logo.

Kauneimmat joululaulut tuovat joulun sydämeen.

Ensimmäiset joululaulut lauletaan Pikkaralan koulussa 28. marraskuuta ja viimeiset loppiaisena. Kaikki Kauneimmat joululaulut –tilaisuudet ja Oulun seurakuntien joulunajan tapahtumat löytyvät osoitteesta oulunseurakunnat.fi/joulu.

Seurakuntien ja Suomen Lähetysseuran yhteistyössä järjestämissä tapahtumissa kerätään kolehti, jonka tuotto käytetään tänä vuonna kehitysmaiden lasten hyväksi muun muassa Nepalissa, Botswanassa ja Boliviassa. Tilaisuuksiin mahtuu rajallinen määrä laulajia, joten paikalla kannattaa olla ajoissa.

Turkansaaressa joululaulujen tunnelmaan

Perinteiseen joulun tunnelmaan voi sujahtaa jo ensimmäisenä adventtina, kun Turkansaaren ulkoilmamuseossa järjestetään adventtihartaus ja kauneimmat joululaulut sunnuntaina 2. joulukuuta. Hartaus alkaa Turkansaaren kirkossa kello 12 ja kauneimmat joululaulut lauletaan samassa paikassa kello 14. Turkansaaren kauneimmat joululaulut on Oulujoen seurakunnan ja Oulun kaupungin yhteistyössä järjestämä tapahtuma, joka kerää paljon väkeä vuodesta toiseen.

Tapahtumassa voi hiljentyä joulun odotukseen hämyisässä vanhan ajan tunnelmassa, sillä kirkon lattialle levitetään olkia ja tila valaistaan kynttilöillä. Kirkossa ei ole lämmitystä, joten paikalle tulevien on hyvä pukeutua lämpimästi.

Aikaisemmin Turkansaaren Kauneimmat joululaulut on laulettu Yli-Juuruksen talossa, mutta tänä vuonna idyllinen kirkko haluttiin ottaa mukaan perinteeseen. Jouluasuun puetun Yli-Juuruksen ovet ovat kuitenkin avoinna vierailijoille.Kirkkoon mahtuu enemmän väkeä kuin taloon, mutta tilaa on kuitenkin rajallisesti, eli paikalla kannattaa olla ajoissa.  Laulutilaisuuden jälkeen voi piipahtaa myös Ylikärpän talossa, jossa Hintan Martat pitävät perinteistä joulukahvilaa.

Joululauluja myös erityisryhmille

Kauneimmat joululaulut –tilaisuuksia järjestetään myös erityisryhmille. Sunnuntaina 2.12. kello 15 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39) lauletaan sekä suomen että saamen kielellä. Tiistaina 4.12 kello 18 Oulujoen pappilassa (Oulujoentie 72) järjestetään oma laulutapahtuma autisminkirjoperheille.

Sunnuntaina 9.12 kello 16 Pyhän Luukkaan kappelin (Yliopistokatu 7) Christmas Carolsissa on luvassa perinteisiä kristillisiä joululauluja ja tekstejä eri kielillä. Torstaina 13.12. kello 18 Oulun tuomiokirkossa järjestetään ruotsinkielinen Lucia-juhla ja Kauneimmat joululaulut ruotsiksi. Tuomiokirkossa esiintyy Oulun Lucia 2018 kuoroineen sekä Svenska Privatskolan i Uleåborgin oppilaita

Tiedote 26.11.2018

2018-11-26 10:53:00.0