Ennakkoäänestykseen osallistui tänään lähes 1700 äänestäjää Oulussa

Seurakuntavaalien ennakkoäänestykseen osallistui tänään perjantaina 1671 äänestäjää Oulussa. Yhteensä uurnilla käyneitä on jo 6540 Oulussa.

suunnista_S.jpg

Vielä ehdit äänestää seurakuntavaaleissa! Ennakkoäänestys päättyy huomenna 10.11. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 18.11.

Ennakkoäänestys jatkuu huomiseen 10.11.2018 saakka. Ennakkoon voi äänestää missä tahansa äänestyspaikassa ympäri Suomea. Ulkomailla ei voi äänestää.

Ennakkoon voi äänestää missä tahansa äänestyspaikassa ympäri Suomea, joten kaikki Oulussa äänestäneet eivät ole Oulun seurakuntien jäseniä, mutta vastaavasti oululaiset voivat äänestää myös muualla. Oulun ennakkoäänestyspaikat löytyvät verkkosivulta:  www.oulunseurakunnat.fi/seurakuntavaalit/ennakkoaanestys.

Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 18.11. Seurakuntavaaleissa saavat äänestää viimeistään vaalipäivänä 18.11.2018 16 vuotta täyttävät evankelis-luterilaisen kirkon jäsenet. Varsinaisena vaalipäivänä voi äänestää vain oman seurakunnan äänestyspaikassa.

Oulun seurakunnissa äänioikeutettuja on 114 540.

Oulussa samalla kertaa kahdet vaalit

Oulussa vaaleilla valitaan jäsenet oman seurakunnan seurakuntaneuvostoon, joka johtaa seurakunnan toimintaa sekä yhteiseen kirkkovaltuustoon, joka käyttää ylintä päätösvaltaa seurakuntayhtymässä. Molempia vaaleja varten on omat ehdokaslistat. Sama ehdokas voi olla ehdolla molemmissa vaaleissa tai vain toisessa. Vaaleissa valittavien luottamushenkilöiden toimikausi on 2019–2022.

Lisätietoa seurakuntavaaleista verkossa:
www.oulunseurakunnat.fi/seurakuntavaalit