Miestenviikolla kannustetaan miehiä lukemaan lapsille

Valtakunnallista Miesten viikkoa vietetään jälleen isänpäivään päättyvällä viikolla 5.-11. marraskuuta. Tänä vuonna Miessakit ry:n organisoima kampanjaviikko painottaa lukutaitoa. Tavoitteena on, että erityisesti miehet, isät ja isoisät innostuvat lukemaan lapsille päiväkodeissa, kouluissa, kirjastoissa tai muissa lasten yhteisöissä. Kiireetön lukuhetki on elämys kaikille: lukijoille ja lapsille.

Miestenviikon toteuttajia Oulussa

Miestenviikon ohjelma rakentuu Oulussa monen tahon yhteistyönä.

Oulussa mieskavereitten lukuhetkiä järjestetään muun muassa Oulun pääkirjastossa, Haukiputaan ja Jäälin kirjastoissa sekä kirjastoautossa Pikkaralan, Sanginsuun ja Lämsänjärven koululaisille. Aikataulu löytyy osoitteesta: www.oulunseurakunnat.fi/miestenviikko.

Miestenviikon avajaisia vietetään Oulussa kauppakeskus Valkeassa maanantaina 5.11. kello 11. Avajaisissa puhuvat Oulun seudun miestyönverkostoon kuuluvat Jukka Joensuu Oulunsalon seurakunnasta sekä Jussi Markus Poikien Talolta.

Avajaiset päättää herkkä ja elämyksellinen Äijäbaletti. Avajaisissa on laaja joukko miestyötä tekeviä jututettavana. Juttuseuraa löytyy myös Oulun pääkirjaston ala-aulasta, jossa on miehiä kuulolla maanantaista perjantaihin kello 14–18. Päivystävien työntekijöiden kanssa voi keskustella miehen elämään liittyvistä asioista ja siitä mitä on olla mies tämän päivän Suomessa.

Ohjelmassa on lisäksi muun muassa Isä-lapsiparkin tutustumisilta Melleniustalolla (Peltolankaari 18) maanantaina 5.11. kello 17-19. Isä-lapsiparkki on Oulun ev.lut. seurakuntien ja Oulun kaupungin perhepalvelun järjestämää toimintaa, joka on suunnattu isille ja heidän alle kouluikäisille lapsilleen.

Miesten eroilta järjestetään tiistaina 6.11. kello 18-20 Nuorten Ystävien keskustoimistolla, (Torikatu 28). Eroillassa pohditaan eron vaikutusta lapsiin ja mitä tarkoittaa eron jälkeinen vanhemmuus. Aiheesta alustaa lapsi- ja perhetyön diakoniatyöntekijä Kari Rekilä Oulun ev.lut. seurakunnista. Luvassa on myös keskustelua eron kokeneiden vanhempien kanssa.

Lauantaina 10.11. kello 9-11 isiä ja lapsia kutsutaan monipuoliselle aamupalalle Oulunsalon seurakunnan toimitalolle (Vattukuja 2). Ohjelmassa on aamupalan lisäksi toiminnallista touhua lapsenmielisille. Aamupalalle ilmoittaudutaan 7.11. mennessä: p. (08) 5142 700, oulunsalonseurakunta@evl.fi

Oulun Miestenviikon tapahtumat päättyvät isänpäivän perhekirkkoon sunnuntaina 11.11. kello 18 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2). Perhekirkon toteuttavat pastori Jukka Joensuu ja kanttori  Tarja Sakko sekä lastenohjaajat. Kirkkohetken jälkeen syödään yhdessä iltapala.

Oulun Miestenviikko Facebookissa: https://www.facebook.com/miehetkuulolla/

Miestenviikon valtakunnallinen verkkosivusto: http://www.miestenviikko.fi

Valtakunnallisen Miesten viikon organisoi Miessakit ry.  Oulun seurakunnat osallistuvat sen järjestämiseen yhteistyössä muiden tahojen kanssa.

Julkaistu 5.11.2018

2018-11-05 13:04:00.0