Oulun seurakuntayhtymän yhtymäjohtajan virkaan haki 22 henkilöä

Oulun seurakuntayhtymän yhtymäjohtajan virkaan tuli määräaikaan mennessä 22 hakemusta. Hakemusten määräaika päättyi eilen keskiviikkona 24.10.2018.

Kuvassa Keskustan seurakuntatalo, Isokatu 17.

Hakijat ovat Pekka Asikainen, Kim Hahtonen, Outi Heikkilä, Marko Hoikkaniemi, Tarja Huhtela, Antti Jääskeläinen, Kristiina Karimäki, Kauko Keskisärkkä, Sanna Kristiina Kivinen, Sakari Kiviniemi, Krista Kustula, Mika Louhimo,  Asko Merilä, Antti Mulari, Jaana Niemelä, Risto Nummela, Sari Pennanen, Seppo Pitkäaho, Risto Rova, Marko Selin, Ville Väkeväinen ja Kati Yrttiaho.

Yhteisen kirkkoneuvosto haastattelee hakijoita 15.11. ja tekee esityksen valittavasta henkilöstä 4.12. kokouksessa. Lopullisen päätöksen tekee yhteinen kirkkovaltuusto 18.12.

Oulun seurakuntayhtymän nykyinen yhtymäjohtaja Ilpo Kähkönen jää eläkkeelle 1.12.

Oulun seurakuntayhtymän yhtymäjohtajan tehtävänä on kirkon perustehtävästä lähtevä seurakuntayhtymän strateginen johtaminen sekä kokonaisvastuu taloudesta ja varallisuudesta. Yhtymäjohtaja johtaa, valvoo ja kehittää yhtymän hallintoa, taloudenhoitoa ja muuta yhtymän toimintaa. Yhtymäjohtaja toimii konsernin johtajana ja vastaa luottamushenkilöiden, johtavien viranhaltijoiden ja henkilöstön välisestä yhteistyöstä ja viestinnästä. Hän huolehtii myös seurakuntayhtymän yhteiskuntasuhteista ja edunvalvonnasta.

Tiedote 25.10.2018

Thu Oct 25 11:28:00 EEST 2018