Piispa Samuel Salmi viettää lähtöjuhlaa 28.10. Oulun tuomiokirkossa

Piispan viran tunnusten luovuttamisen rukoushetki 31.10. Tuomiokirkossa
piispa_S.jpg

Piispa Samuel Salmi Oulun tuomiokirkossa.

Oulun hiippakunnan piispa Samuel Salmi siirtyy eläkkeelle 1.11.2018 alkaen.  Piispa Salmi on hoitanut virkaansa vuodesta 2001 lähtien.

Piispa Salmi johtaa piispanmessun ja saarnaa Oulun tuomiokirkossa sunnuntaina 28.10. kello 10. Avustavana liturgina toimii tuomiorovasti Satu Saarinen. Tekstinlukijoina toimivat pääministeri Juha Sipilä sekä viittomakielen opettaja Hanna Tuomaala (viittomakielellä).  Messun musiikissa avustavat Oulun hiippakuntakuoro, Oulun tuomiokirkon kamarikuoro sekä Oulun tuomiokirkon katedraalikuoro.

Messua voi seurata Virtuaalikirkon www.virtuaalikirkko.fi ja radio Dein kautta. Messu tulkataan viittomakielelle.

Messun jälkeen kirkkoväkeä kutsutaan juhlakahvitilaisuuteen Keskustan seurakuntatalolle (Isokatu 17) sekä Vanhaan Pappilaan (Asemakatu 6).

Päivän päättää Oulun tuomiokirkossa kello 19 järjestettävä juhlakonsertti, jossa kuullaan musiikkia ja esiintyjiä piispa Salmen uran varrelta. Konsertin juontavat tuomiorovasti Satu Saarinen ja päätoimittaja, pastori Mikko Salmi.

Tunnusten luovuttamisen rukoushetki 31.10. Oulun tuomiokirkossa

Piispan viranhoidon viimeisenä päivänä keskiviikkona 31.10. järjestetään Oulun tuomiokirkossa piispan viran tunnusten luovuttamisen rukoushetki kello 18. Tuolloin piispa Salmi jättää tuomiokirkon alttarille piispan viran hoitamisen tunnukset: kaavun, hiipan, sauvan ja ristin.

Rukoushetken johtaa tuomiorovasti Satu Saarinen.  Musiikillisesti rikkaassa rukoushetkessä avustavat lauluyhtye Cappella pro Vocale ja kamarikuoro Sofia Magdalena. Tilaisuutta voi seurata myös Virtuaalikirkon www.virtuaalikirkko.fi kautta.

Molemmat tilaisuudet ovat avoimia kaikille, olet lämpimästi tervetullut!

Muistamiset

Piispa Salmi toivoo mahdolliset muistamiset osoitettavaksi Nyakaton Raamattukoululle Suomen Lähetysseuran kautta. Koulu toimii Oulun hiippakunnan ystävyyshiippakunnassa, Tansanian luterilaisen kirkon Victoriajärven itäisessä hiippakunnassa. Tilitiedot FI16 8000 1400 1826 72, Suomen Lähetysseura, viestikenttään: Piispa Samuel eläkkeelle

Yhteisöt voivat 22.10. mennessä ilmaista halukkuutensa käyttää tervehdyspuheenvuoro sunnuntaina 28.10. kahvitilaisuudessa, anna-maija.vuorma@evl.fi.

Henkilökohtaisia tervehdyksiä piispa Salmelle voi toimittaa Oulun tuomiokapituliin, PL 85, 90101 OULU, anna-maija.vuorma@evl.fi.

2018-10-16 09:16:00.0