Naiskuoro D’amen juhlii neljää vuosikymmentään

Tuiran seurakunnan naiskuoro D’amen juhlii 40 vuotta jatkunutta toimintaansa konsertilla Pyhän Tuomaan kirkossa sunnuntaina 14.10.2018 klo 16.
Kuvassa on D’amen-kuoro.

D’amen juhlii 40 ikävuottaan konsertilla.

Kultaiseen keski-ikään ehtinyt kuoro on noin 30 naisen aktiivinen ja laulamisesta nauttiva porukka, joka esittää konsertissaan monipuolisen ja raikkaan ohjelmiston.

Juhlakonsertissa kuullaan läpileikkaus kuoron lauluista viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Noiden vuosien aikana kuoro on uudistunut ja monipuolistanut ohjelmistoansa kanttori Tommi Hekkalan johdolla.

Rajakylän Naiskuoron nimellä toimintansa aloittanut D’amen perustettiin kanttori Maria-Kaisa Kropsun aloitteesta. Kanttori Raakel Pöyhtärin kaudella kuoro toimi Tuiran Kirkon Naiskuoron nimellä.

Kuorolla on ollut suuri merkitys Tuiran seurakunnan jumalanpalvelus- ja musiikkielämässä. Viime vuosina kuoro on pitänyt konsertteja useissa lähiseudun seurakunnissa. Ulkomailla D’amen on vieraillut säännöllisesti.

Juhlakonsertti käynnistyy kahvitarjoilulla Pyhän Tuomaan seurakuntasalissa kello 15. Konserttiin on vapaa pääsy, käsiohjelma maksaa 5 euroa.

Julkaistu 2.10.2018

Tue Oct 02 08:21:00 EEST 2018