Vauvan päivänä valojen teltta ja köröttelylauluja kirkossa

Oulun seurakunnat kutsuu vauvaperheitä Valojen ja äänien telttaan sekä vauvojen kirkkohetkeen ensi perjantaina 28.9. vietettävän, valtakunnallisen Vauvan päivän kunniaksi.
baby-2322404_1280_XL.jpg

Oulun seurakunnat tarjoaa Vauvan päivänä aisteja hiveleviä kokemuksia. (kuva Pixabay)

Tuomiokirkon kryptaan nousevassa Valojen ja äänien teltassa voi ihmetellä enkelikellojen ja chanti-soittimien ääniä, katsella erilaisia valoja ja vaikka tunnustella höyhenistä tehtyjä enkelinsiipiä kello 14–16.

Toinen aisteja hivelevä Vauvan päivän tapahtuma on Pyhän Tuomaan kirkossa järjestettävä Vauvojen hetki. Kirkossa lauletaan kello 14–14.30 köröttelylauluja ja helistimellä tahditettavia kappaleita, kuunnellaan lasten evankeliumi ja ihmetellään urku- ja pianomusiikkia. Molemmissa tapahtumissa on hedelmäsosetarjoilu.

”Tapahtumien sisältö ja kesto on suunniteltu vauvaa silmälläpitäen. Mukaan saa tulla juuri niin virkeänä tai väsyneenä kuin sattuu olemaan, eikä vauvan itku haittaa”, toteaa Vauvojen hetkeä järjestävä lapsi- ja perhetyön sihteeri Anu Hannula.

Valojen ja äänien teltan enkeliteema on saanut innoituksensa ensi sunnuntaina vietettävästä Mikkelinpäivästä, joka on enkeleille ja lapsille omistettu kirkkopyhä. Mikkelinpäivänä Oulun seurakunnissa on useita perhemessuja, joiden suunnittelussa on huomioitu erityisesti lapsiperheet.

Julkaistu 24.9.2018

Mon Sep 24 13:24:00 EEST 2018