Emerituspiispa Riekkinen puhuu uskon ja älyn yhteydestä

Voivatko älyllinen pohdinta ja usko kulkea käsi kädessä? Tähän kysymykseen etsitään vastausta Kristinuskon sydän –seminaarissa, joka käynnistyy sunnuntaina 30.9. kello 12 Vanhassa pappilassa (Asemakatu 6).
Kuvassa on Wille Riekkinen.

Emerituspiispa Wille Riekkinen pohtii seminaarissa hengellisen elämän ja tieteen yhteyttä.

Seminaarin alustaa emerituspiispa Wille Riekkinen ja kommenttipuheenvuoron pitää Suomen Kristillisen ylioppilasliiton pääsihteeri Katri Jussila.

Wille Riekkisen mukaan älyllinen pohdinta ja kyseleminen eivät ole pelkästään sallittuja, vaan ne ovat kristinuskon suola.

”Usko on paljon etsimistä. Moni ei uskalla kysyä älyllisiä kysymyksiä, vaikka niitä tulee uskonkin suhteen.”

Päivän teema pohjautuu yhdysvaltalaisen raamatuntutkijan Marcus J. Borgin suosittuun Kristinuskon sydän –kirjaan. Wille Riekkinen on kirjoittanut esipuheen vuonna 2016 ilmestyneeseen suomennokseen.

Kaikille avoin seminaari on osa ensi sunnuntaina vietettävän Mikkelinpäivän juhlintaa. Oulun tuomiokirkkoseurakunnassa päivä käynnistyy kello 10 Mikkelinpäivän messulla tuomiokirkossa ja jatkuu Kryptan kirkkokahveilla ja seminaarilla.

Julkaistu 24.9.2018

2018-09-24 08:37:00.0