Vanhustyön pastori Markku Palosaari sai Välitä-palkinnon työstään muistisairaiden parissa

Tällä viikolla vietetään valtakunnallista Muistiviikkoa, joka ajoittuu vuosittain Maailman Alzheimer-päivän (21.9.) yhteyteen. Muistiliiton jäsenjärjestö Oulun Seudun Muistiyhdistys ry palkitsi 19.9. Rotuaarilla Oulun ev.lut. seurakuntien vanhustyön pastori Markku Palosaaren työstä muistisairaiden parissa.

Markku Palosaari sai Välitä-palkinnon Rotuaarilla

Oulun Seudun Muistiyhdistyksen Minna Kangas (vas.) ja Paula Ylikulju luovuttivat Välitä-palkinnon Markku Palosaarelle Rotuaarilla 19.9. Kuvaaja: Juulia Mourujärvi.

Markku on tehnyt työtään suurella innolla ja sydämen palolla. Hän on organisoinut laulavia vapaaehtoisia ilahduttamaan hoitokotien asukkaita ja ollut mukana kehittämässä ”Hengellinen tuki muistisairaan ihmisen elämässä” materiaalia.  Opasta voi ladata Kirkkohallituksen sivuilta.

Oulun Seudun Muistiyhdistys ry:n Välitä-palkinto on tunnustus henkilölle tai taholle, joka on erityisesti huomioinut muistisairaita ja heidän läheisiään. Tunnustuksen ovat saaneet aiemmin Oulun taksiautoilijat, Oulun Poliisi ja Onnipalvelulinja.

Julkaistu 20.9.2018

2018-09-20 13:23:00.0