Asiantuntijat puhuvat jihadismista ja radikalisaatiosta

Oulun seurakunnat järjestää jihadismia ja radikalisaatiota koskevan tilaisuuden maanantaina 17.9.2018 kello 10–16 keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17, 2.krs). Päivän puhujia ovat jihadismitutkija Atte Kaleva, teologian maisteri Árpád Móricz ja Saddamin kurdivainoista Turkuun kulkenut tienraivaaja Muhis Azizi.
Kuvassa ovat päivän puhujat.

Muhis Azizi, Atte Kaleva ja Árpád Móricz puhuvat radikalisaatiosta.

Jihadismi ja radikalisaatio – mistä on kysymys? –tilaisuus on suunnattu maahanmuuttajien kanssa työskenteleville ammattilaisille ja vapaaehtoisille. Päivän aikana käsitellään muun muassa jihadismin ja radikalisaation historiaa, nykytilannetta ja tulevaisuutta, turvapaikanhakijoiden jihadistista ajattelua ja radikalisoitumisvaara sekä käydään läpi vuorovaikutustilanteisiin liittyviä haasteita etenkin sukupuolten välisissä sekä viranomaisten ja asiakkaiden välisissä kohtaamisissa.

Sotatieteiden maisteri Atte Kaleva on tutkinut jihadismia ja terrorismia. Balkanin alueella työskennellyt Árpád Móricz on hyvin perillä ihmismassojen liikehdinnästä alueella ja sen nykyisestä tilanteesta. Muhis Azizi on puolestaan tullut aikoinaan pakolaisleiriltä Suomeen ja on yhteiskunnallisesti aktiivinen toimien muun muassa luottamushenkilönä Turussa.

Tilaisuuteen ilmoittaudutaan 7.9. mennessä osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumatLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Asiantuntijoilta kannanottoa tiettyyn kysymykseen kaipaavat voivat lähettää sen etukäteen lähetyssihteeri Anneli Niemiselle osoitteeseen anneli.nieminen@evlLinkki avautuu uudessa välilehdessä otsikolla Kysymys Atelle/Árpádille/Muhikselle.

Päivän osallistumismaksu on 10 euroa, jonka voi maksaa käteisellä tai kortilla tilaisuuteen tullessa. Tuotto menee tyttöjen silpomista estävään hankkeeseen. Maksu sisältää keittoruuan tauolla.

Kuva Oulun seurakunnat

Julkaistu 17.8.2018