Yli-Iin kirkko remontissa kesän aikana

Yli-Iin kirkon remontti alkoi toukokuun alussa ja se vaikuttaa kirkon käyttöön koko kesän ajan. Kirkko on käytössä vain viikonloppuisin juhannukseen saakka ja 16. heinäkuuta -31. elokuuta. Lisäksi se on kokonaan suljettu 25.6 - 15.7

Yli-Iin kirkko_ulkoa1.jpg

Remontissa kirkon vanha vesikate uusitaan, ikkunat kunnostetaan ja julkisivujen maalipinnat kunnostetaan. Korjaustöiden takia kirkon ympäristö on työmaa-aluetta ja kirkon ympärillä on sääsuoja. Remontista voi aiheutua väliaikaisia hajuhaittoja esimerkiksi maalaustöiden aikana. Kulkutie kirkon ja parkkialueen välillä on suljettu ja vain osa parkkialueesta on käytössä. Kirkkoon kuljetaan seurakuntatalon kautta kirkon pääovesta.

Kesän musiikkitilaisuudet järjestetään seurakuntatalolla ja hautaan siunaamiset toimitetaan pääasiallisesti haudoilla.

Myös Oulujoen kirkkoa on remontoitu kesän aikana. Nyt kirkon katon huoltotyöt on saatu päätökseen, eli remontista ei enää aiheudu haittaa kirkossa kävijöille.

Julkaistu 15.6.2018

Fri Jun 15 10:21:00 EEST 2018