Vielä ehtii vihille pop up -juhannushäissä

Juhannuksena vihille mielivien on vielä mahdollista varata paikka pop up-häihin, joita vietetään tunnelmallisessa Turkansaaren kirkossa (Turkansaarentie 165). Parit vihitään saapumisjärjestyksessä juhannusaattona 22.6. kello 18–20.

Pop up -häissä voi myös uudistaa vihkivalansa tai pyytää siunausta jo solmitulle avioliitolle. Vihkipari voi kutsua Turkansaareen läheisiään todistamaan juhlahetkeä, mutta tarvittavat kaksi todistajaa löytyy myös paikan päältä.

Mukaan tarvitaan oman heilan lisäksi vain esteettömyystodistus, joka on hankittu viimeistään seitsemän vuorokautta ennen vihkimistä jommankumman vihittävän kotiseurakunnan kirkkoherranvirastosta. Esteettömyystodistuksella varmistetaan, että parilla on oikeus mennä naimisiin. Todistuksesta tulee käydä ilmi kirkollisen vihkimisen edellytykset. Esteettömyyslomakkeen voi tulostaa osoitteesta http://www.oulunseurakunnat.fi/esteidentutkinta ja palauttaa täytettynä keskusrekisteriin.

Kirkollisen vihkimisen edellytyksenä on, että molemmat vihittävät ovat rippikoulun käyneitä ev.lut. kirkon jäseniä. Kirkollinen vihkiminen on mahdollista myös silloin, kun toinen vihittävistä kuuluu johonkin muuhun kristilliseen kirkkokuntaan, ja toinen vihittävistä on rippikoulun käynyt ev.lut. kirkon jäsen.

Oulun seurakunnat järjestävät Pop up -juhannushäät yhteistyössä Oulun kaupungin Turkansaaren Juhannuksen kanssa. Turkansaaren Juhannukseen on pääsymaksu, mutta hääpari pääsee juhlaan maksutta. Viime kesänä ensimmäistä kertaa järjestetyissä pop up –juhannushäissä vihittiin 12 paria.

Julkaistu 8.6.2018

Fri Jun 08 13:16:00 EEST 2018