Tuomiokirkko ja Haukiputaan kirkko ovat auki kesällä

Tuomiokirkkoon ja Haukiputaan kirkot pitävät tuttuun tapaan ovensa auki myös tänä kesänä. Tuomiokirkko on avoinna päivittäin 28.5.–2.9. klo 10–20, Haukiputaan kirkkoon pääsee tutustumaan ja hiljentymään maanantaista perjantaihin 11.6.–17.8. klo 10–18.
Kuvassa on Tuomiokirkko kesällä.

Molemmissa kirkoissa on paikalla opas. Tuomiokirkossa järjestetään lisäksi opastetut kierrokset torstaisin ja sunnuntaisin kello 17.

Kirkkovierailun yhteydessä voi nauttia myös kahvit, sillä Tuomiokirkon kellaritiloissa toimii Cafe Krypta ja Haukiputaan kirkon tapulissa Tapulikahvila. Molempien kahviloiden tuotto menee hyväntekeväisyyteen.

Cafe Krypta avaa ovensa 4. kesäkuuta ja on avoinna ma–to 10–19 ja pe 10–15. Kahvilassa on tarjolla tuoreita leivonnaisia, käsitöitä ja pieniä muistoesineitä.  Cafe Krypta työllistää 17 kesätyöntekijää. Tuotto jaetaan Suomen Lähetysseuran Oikeus elää albiinona –hankkeen ja ympärileikkausta ja lapsiavioliittoa paenneiden tyttöjen tukena toimivan Credo-työn kesken.

Tapulikahvila avautuu 11. kesäkuuta. Kello 11–20 avoinna olevassa kahvilassa voi nauttia kahvin ja teen ohella päivittäin valmistettavia leivonnaisia. Tarjolla on myös pieniä lahjatavaroita.

Kahvila työllistää 21 nuorta, jotka puhdistavat ja sisustavat Tapulin mieleisekseen ennen sen avustamista. Tapulikahvilan tuotto käytetään lyhentämättömänä Nepalin näkövammaisten lasten koulutarvikkeisiin ja koulukustannuksiin.

Kuva Sanna Krook

Julkaistu 24.5.2018.