Suvivirsi soi Rotuaarilla ja Virtuaalikirkossa toukokuun viimeisenä sunnuntaina

Sunnuntaina 27.5. kello 12 Oulun ev.lut. seurakunnat kutsuvat kaikkia Suvilinnun messuun kävelykatu Rotuaarille. Avoimen taivaan alla vietettävässä jumalanpalveluksessa lauletaan Suvivirsi alkavan kesän merkiksi. Tilaisuus välitetään suorana videolähetyksenä osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi.

Suvivirsi_jpg_THUMB.jpg

Messussa ovat mukana Oulun tuomiorovasti Satu Saarinen, lääninrovasti Juhani Lavanko (saarna) ja kaupunginjohtaja Päivi Laajala. Musiikista vastaavat kanttorit Riitta Piippo ja Riitta Ojala, Karjasillan seurakunnan Chappel Band ja lapsikuoro aCorden lauluryhmä. Rotuaarin lavalle tuodaan tapahtumaa varten Karjasillan kirkon kuoriurut.

Messun jälkeen kello 13 Rotuaarilla tarjotaan Oulun Sotilaskotiyhdistyksen maukkaat munkkikahvit. Sateen sattuessa tapahtuma siirretään Oulun tuomiokirkkoon.

”Haluamme kutsua kaikkia Rotuaarille, oululaisten yhteiselle patiolle, juhlistamaan kanssamme kesän alkamista Suvivirren sävelin. Suvivirsi on monille lapsuudesta tuttu ja rakas laulu, ja on ihanaa päästä laulamaan sitä mahdollisimman suurella joukolla”, kertoo Oulun  tuomiorovasti Satu Saarinen.

Oulun ev.lut. seurakunnissa järjestetään lisäksi jumalanpalvelukset Haukiputaan kirkossa kello 10 ja Jäälin kappelissa kello 13. Muita jumalanpalveluksia Oulussa ei ole sunnuntaina 27.5. päiväsaikaan.

Suvivirsi soi samana päivänä kautta Suomen, sillä tapahtuma on osa Kirkon Ulkomaanavun valtakunnallista Suvivirsi-kampanjaa. Jumalanpalveluksen kolehti kerätään nepalilaisten lasten ja nuorten koulutuksen hyväksi Kirkon Ulkomaanavun kautta. Lisätietoja kampanjasta löytyy osoitteesta  http://www.suvivirsi.fi

----------------------------------------------------------------------------------------

Suvivirsi-tapahtumia järjestetään Oulussa myös torstaina 24.5.2018

Suvilinnun lauluilta to 24.5. kello 18.00 - kello 19.15 Haukiputaan kirkkoranta (Kirkkotie 10).  Yhteislaulun lomassa esiintyvät Matti Patronen ja Jukka Takalo. Paistetaan muurinpohjalettuja kello 17.45 alkaen, tarjolla myös kahvia ja teetä. Kolealla tai sateisella säällä tapahtuma siirtyy sisätiloihin Haukiputaan seurakuntakeskukseen. Illassa kerätään kolehti nepalilaisten lasten ja nuorten koulutukseen Kirkon Ulkomaan avun kautta.

Pyräspuistopiknik to 24.5. kello 17.00 - kello 18.30 (Pyräspuisto, leikkipuisto lähellä Pyrästien ja Nissiläntien risteystä Saarelassa) Oulujoen seurakunnan väki pistää grillin kuumenemaan ja tarjoaa makkarat ja munkkikahvit. Kajautamme yhdessä Suvivirren. Tapahtumassa toimintapisteitä lapsille ja lapsenmielisille. Halutessasi voit tuoda mukanasi taimia periaatteella tuo mukanasi jotain , vie kotiisi jotain uutta. Säävaraus.

Suvilinnun laulutilaisuus to 24.5.  klo 10–13, Pyhän Tuomaan kirkon edessä (Mielikintie 3). Tarjolla grillimakkaraa, mehua ja kahvia.

Laulutuokio Tuiran kirkolla (Myllytie 5)  to 24.5. klo 13–14, kahvila auki klo 11–14. Kauniilla säällä kahvila toimii kirkon edessä olevalla piha-alueella, sateella kirkon aulassa.

Suvilinnun laulutilaisuus Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7) to 24.5. klo 15-18 Diakonian vapaaehtoiset järjestävät kahvitarjoilun ja tapahtumassa voi askarrella oman Suvilinnun. Kappelikuoro ja Tuike -kuoro esiintyvät ja johtavat yhteislaulua. Suvivirsi lauletaan klo 17 ja klo 18. Illan lopuksi voit hiljentyä Hiljaisuuden messussa klo 19.

Ritaharjun kyläkirkko torstaina 24.5. klo 18–18.20 Ritaharjun koulun aulassa. Kyläkirkossa kajahtaa suvivirsi! Tule hetkeksi pysähtymään ja laulamaan. Kyläkirkko on tarkoitettu kaikille alueen asukkaille. Lopuksi jäätelötarjoilu.

Ennen kyläkirkkoa klo 17 lähdetään yhteiselle kävelylenkille Ritaharjun alueella. Lähtö kirjaston edestä klo 17.

Julkaistu 16.5.2018. (Lisätty Ritaharjun kyläkirkko ja keväinen kävelyretki 21.5.)

Wed May 16 15:58:00 EEST 2018