Pop up -kirkkokuoro laulaa äideille Tuiran kirkossa

Oulun ev.lut. seurakunnissa juhlitaan äitejä äitienpäivänä, sunnuntaina 13. toukokuuta. Kaikki halukkaat ovat tervetulleita laulamaan äitienpäivän pop up -kirkkokuoroon, joka esiintyy Tuiran kirkossa (Myllytie 5) kello 10 alkavassa messussa.
Äiti ja lapsi ehtoollisella.

Kuoroon ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, vaan kuoro kokoontuu harjoittelemaan Tuiran kirkkoon tuntia ennen messua, kello 9. Kuoron kokoonpano ja esitys hioutuu muotoonsa sen mukaan, minkälaisia laulajia paikalle saapuu. Aikaisempaa kuorokokemusta ei tarvita ja kaikki ovat tervetulleita mukaan.

Äitejä muistetaan sanoin ja sävelin

Kastellin kirkossa (Töllintie 38) juhlitaan äitejä kello 18.30 alkavassa runoillassa otsikolla Ilo sinusta on lempeä laulu sisimmässäni. Illan aikana kuullaan Pia Perkiön ja Heli Karjalaisen lyriikkaa sekä pianomusiikkia. Lisäksi lauletaan yhteislauluja. Runoillassa ovat mukana Hilkka Patja, Elsi Salovaara, Riitta Ojala, Väinö Kokkonen ja Juha Vähäkangas. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Äitejä muistetaan myös sunnuntain jumalanpalveluksissa ja messuissa sekä niiden jälkeen järjestettävillä kirkkokahveilla. Pannu on kuumana muun muassa kello 10 alkavan jumalanpalveluksen jälkeen Ylikiimingin kirkossa, Yli-Iin seurakuntatalossa (Kirkkokuja 4) ja Linnanmaalla Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7). Hintan seurakuntatalossa (Hintantie 89) on kello 12 alkavan messun jälkeen äitienpäiväkahvit ja kukitus sekä runonlausuntaa ja Oulujoen lapsikuoron esitys.

Kastellin kirkossa (Töllintie 38) on kello 10 alkavan perhemessun jälkeen maksullinen äitienpäivän brunssi, johon osallistuvat voivat ilmoittautua ennakkoon 6.5. mennessä osoitteeseen mirjami.dutton@evl.fi tai tekstiviestillä 044 3161 473.

Oulunsalon seurakunnan toimitalossa (Vattukuja 2) tarjotaan äitienpäivälounas Oulunsalon seurakunnan lähetystyön hyväksi kello 11.30 ja 12.30. Lounaalle voi ostaa lippuja Oulunsalon seurakunnan kirkkoherranvirastosta tai lähetyssihteeri Ulla Mäkiseltä p. 040 506 5511, ulla.makinen@evl.fi.

Kuva: Sanna Krook
Julkaistu 3.5.2018