Seurakuntien vapputapahtumissa on tarjolla munkkeja, simaa ja iloista hulinaa

Oulun ev.lut. seurakunnat järjestävät vapun aikaan useita tapahtumia vappuherkkujen ja iloisen ohjelman merkeissä. Myyjäisten ohella tarjolla on oma juhla opiskelijoille ja nuorille aikuisille Tuiran kirkossa sekä koko perheelle suunnatut vapputapahtumat Raatissa ja Oulunsalossa.

värikäs kuvituskuva jossa ihmisiä ja ilmapalloja

Vappuaattona maanantaina 30. huhtikuuta Tuiran kirkossa (Myllytie 5) vietetään opiskelijoiden ja nuorten aikuisten vappujuhlaa.  Oulun ev.lut. seurakuntien ja kristillisten järjestöjen toteuttama juhla alkaa kello 19, ja siihen on vapaa pääsy. Luvassa on rentoa vapputunnelmaa, simaa ja munkkeja. Illan musiikista vastaa ylivieskalainen pop-rock –duo Roope ja Julia.

Touhua ja toimintaa koko perheelle Oulunsalossa ja Raatissa

Vappuilon äärelle pääsee myös kahdessa koko perheen vapputapahtumassa. Vappuaattona maanantaina 30.4. kello 15–19 Oulunsalon seurakunnan toimitalolla (Vattukuja 2) on mukavaa tekemistä koko perheelle. Tapahtumaan on vapaa pääsy, ja kahden euron lippupaketilla saa oman ilmapallon ja voi osallistua askarteluun, kasvomaalaukseen, ongintaan ja karkkiarvaukseen.  Tapahtumassa esiintyy ilmapallotaikuri Jani, joka tekee lapsille ilmapallohahmoja. Kahviosta voi osataa hattaraa, munkkeja, kahvia, teetä ja mehua sekä pihagrillistä makkaroita. Tapahtuman tuotto suunnataan Yhteisvastuukeräykseen.

Lapset ja lapsenmieliset pääsevät jälleen nauttimaan Raatin nuorisotalossa ja sen ympäristössä tarjolla olevasta vappuhulinasta, kun Oulun seurakunnat järjestää perinteisen Koko perheen vappu –tapahtuman 1. toukokuuta. Kello 10 käynnistyvässä, nelituntisessa tapahtumassa on tarjolla muun muassa arvontaa, ongintaa ja onnenpyörä sekä erilaisia toimintapisteitä.

Nuorisotalon pihalla voi tutustua paloautoon ja poliisiautoon sekä tehdä tuttavuutta koulupoliisin kanssa. Ilmailusta kiinnostuneiden on mahdollista piipahtaa sisällä Oulun ilmailukerhon paikalle tuomassa purjekoneessa.  Nukketeatteriesitykset käynnistyvät kello 10.30 ja esityksiä on tarjolla puolen tunnin välein. Oulun laskuvarjokerho saapuu tapahtumaan pitämään kevätkauden avaustaan ja antaa hyppynäytöksen kello 10.45. Nuorisotalon sisälle ja pihalle telttaan perustetuissa kahvioissa on tarjolla suolaista ja makeaa.

Nelisenkymmentä vuotta järjestetty Koko perheen vappu –tapahtuma on säilyttänyt suosionsa vuodesta toiseen. Vastuullisena järjestäjänä toimiva nuorisotyönohjaaja Pertti Putila arvioi, että viime vuonna paikalla oli noin 1 500 kävijää.

"Tapahtumalla on pitkät perinteet ja se on siten monen tiedossa. Yksi vetonaula lienee se, että tapahtuman tarjonnasta pääsee nauttimaan joko ilmaiseksi tai pikkurahalla", Putila toteaa.

Koko perheen vapun järjestelyihin osallistuu joka vuosi iso joukko paitsi seurakunnan työntekijöitä, myös seurakunnan toimintoihin osallistuvia nuoria ja yhdistysten vapaaehtoisia. Useimmat yhteistyökumppanit ovat olleet mukana vuosikymmeniä.

Vapputapahtuman tuotto menee lyhentämättömänä toteutuksesta vastaaville nuorten ryhmille.

Herkuttelua Vappukeitaassa Keskustan seurakuntatalossa

Vappukeidas on avoinna vappupäivänä tiistaina 1.5. kello 11–14 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17).  Tarjolla on lohikeittolounas, kahvia, simaa, munkkeja, herkkukoriarpajaiset ja muita myyjäistuotteita Oulun ev.lut. seurakuntien lähetystyön hyväksi. Simaa ja munkkeja voi ostaa myös mukaan.

Tiedote 24.4.2018

2018-04-24 12:45:00.0