Seurakuntavaalien infoilta järjestetään 13.3.2018 Oulussa

Vaalit nostavat esiin kirkon moniäänisyyttä. Seuraavat seurakuntavaalit ovat 18.11.2018 teemalla Minun kirkkoni.

Seurakuntavaalit 2018. Kuvassa eri-ikäisiä piirroshahmoja ja teksti #minunkirkkoni.

Seurakuntavaalien infoilta järjestetään tiistaina 13.3. klo 18 alkaen Keskustan seurakuntatalon Isossa seurakuntasalissa (Isokatu 17, 2. krs.). Tilaisuuteen voi tulla kuulemaan ja keskustelemaan seurakuntavaaleista, luottamushenkilöiden tehtävistä kirkossa sekä valitsijayhdistysten perustamisesta.

Illan avaa Oulun seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja, kirkkoherra Niilo Pesonen.

”Nyt on aika keskustella siitä, millaista kirkkoa sen jäsenet haluavat rakentaa ja mitä he pitävät tärkeänä seurakunnan toiminnassa. Asioihin voi vaikuttaa asettumalla ehdolle seurakuntavaaleissa. Kirkko tarvitsee eri taustoista tulevia ihmisiä”, Pesonen kuvailee.

Valtakunnallista seurakuntavaalikampanjaa esittelee Kirkon viestinnän kampanjapäällikkö Hanna Piira. Oulun seurakuntien seurakuntavaalien markkinointiviestintää avaa Oulun seurakuntayhtymän viestintäpäällikkö Rebekka Naatus. Oulun seurakuntayhtymän vs. lakimies Kristiina Karimäki puhuu tilaisuudessa valitsijayhdistysten perustamisesta.

Illan musiikkitarjonnasta vastaavat musiikin ammattilaiset Esa Rättyä, Pauliina Sormunen ja Taina Voutilainen. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Seurakuntavaaleihin aikaa alle vuosi – teemana Minun kirkkoni

Suomen evankelis-luterilainen kirkko valitsee uudet luottamushenkilöt nelivuotiskaudelle marraskuussa. Seurakuntavaalien vaalipäivä on 18.11.2018. Ennakkoäänestyksen ajankohta on 6.–10.11.2018.

Vaalien viestintäkampanjan tunnuksena on Minun kirkkoni. Kampanjan avulla halutaan tuoda näkyväksi kirkon moniäänisyyttä. Kirkko on yhteisö, jossa eri ihmiset pitävät tärkeinä eri asioita.

Vaaleilla valitaan Oulussa seurakuntien seurakuntaneuvostojen sekä Oulun seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston jäsenet.

Seurakuntavaaleissa saavat äänestää viimeistään vaalipäivänä 16 vuotta täyttävät evankelis-luterilaisen kirkon jäsenet. Seurakuntavaalit ovat ainoat valtakunnalliset vaalit, joissa jo 16-vuotiaalla on äänioikeus.

Tiedote 6.2.2018

Tue Mar 06 08:54:00 EET 2018