Piispa Samuel Salmi tekee tarkastusta kotiseurakunnassaan Kiimingissä

Kiimingin seurakunnassa on piispantarkastus helmikuun alussa perjantaina 2.2. ja sunnuntaina 4.2.

Piispantarkastuksessa Oulun hiippakunnan piispa Samuel Salmi tapaa seurakunnan työntekijöitä, luottamushenkilöitä ja seurakuntalaisia sekä tutustuu seurakunnan toimintaan. Lisäksi hän vierailee Kiimingin lukiossa ja alueen yrittäjien tapaamisessa.

Piispa vierailee säännöllisin väliajoin hiippakuntansa seurakunnissa. Piispantarkastus on satoja vuosia vanha instituutio. Tarkastuksen sijaan nykyään voisi paremminkin puhua keskustelusta ja kehitystyöstä.

Jäälin kappelin uusi lasimaalaus paljastetaan perjantain iltatilaisuudessa

Piispantarkastuksen aloitushartaus on perjantaina 2.2. kello 9 Kiimingin kirkossa (Kirkonniementie 8). Perjantai-iltana kello 18 ohjelmassa on Jäälin kappelin seurakuntasalin lasimaalauksen paljastaminen ja juhlakahvit (Rivitie 9).  Lasimaalaus on taiteilija Veijo Murokkeen käsialaa, ja se kantaa nimeä Sinun luonasi on elämän lähde.

Yleinen piispantarkastus on sunnuntaina 4.2. kello 10 alkavan messun jälkeen Kiimingin kirkossa. Tuolloin piispa kertoo piispantarkastuksen tulokset ja antaa arvionsa seurakunnasta.

Seurakuntalaiset ovat tervetulleita seuraamaan yleistä piispantarkastusta. Tilaisuudessa on mahdollisuus myös esittää kysymyksiä ja kommentteja seurakunnasta. Piispantarkastuksen jälkeen noin kello 12 on ruokailu Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Tilaisuus päättyy kello 12.30 alkaviin kiitossanoihin ja musiikkiin.

Julkaistu 24.1.2018

2018-01-24 12:59:00.0