Iloiset vohvelikirkot käynnistyvät taas Myllyojalla

Myllyojan seurakuntatalolla (Koivumaantie 2) vietetään kevään aikana neljä kertaa vohvelikirkkoa. Ensimmäinen kerta on keskiviikkona 17.1. kello 13.

Vohvelikirkko_kuvaaja Satu Kreivi-Palosaari_S.jpg

Vohvelikirkko on keskellä päivää vietettävä vain puolen tunnin mittainen messu, jossa lauletaan tuttuja virsiä ja lauluja. Messun jälkeen kirkkokahveilla paistetaan yhdessä vohveleita.

Vohvelikirkkoon kutsutaan kaikkia, jotka kaipaavat sekä hiljentymistä että seuraa.   Messu sopii yhtä hyvin eläkeläisille, lapsiperheille, vuorotyöläisille tai työttömille tai palvelukodeissa asuville. Kenelle vain, joka pääsee keskellä päivää liikkeelle. Toiminta osoittautui suosituksi viime syksyn aikana.

”Vohvelikirkko keräsi syksyllä hauskasti hyvin erilaista väkeä, oli lapsiperheitä, iäkkäitä ihmisiä, aikuisia ja myös alueen palvelukodeista piipahti kävijöitä.  Juuri tällaista erilaisia ihmisiä kokoavaa toimintaa tarvitaan nyt”, kertoo kappalainen Satu Kreivi-Palosaari Oulujoen seurakunnasta.

Vuoden ensimmäisessä vohvelikirkossa kuullaan Laura Hämäläisen sellonsoittoa. Kanttorina on Lauri Nurkkala ja messun toimittaa Satu Kreivi-Palosaari. Kevään muut vohvelikirkot ovat kello 13 keskiviikkoisin 21.2, 21.3 ja 18.4. Vohvelikirkoissa kerätään kolehti taloudellisesti vaikeassa tilanteessa oleville Yhteisvastuukeräyksen kautta.

Kuvaaja: Satu Kreivi-Palosaari
Julkaistu 12.1.2018